Διαπολιτισμική προσέγγιση της σχέσης επιστήμης θρησκείας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2005 (EL)

Διαπολιτισμική προσέγγιση της σχέσης επιστήμης θρησκείας (EL)

Η παρούσα εφαρμογή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια διπλωματικής εργασίας στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας. Στόχος της πτυχιακής μας διατριβής είναι η διαπολιτισμική προσέγγιση της σχέσης επιστήμης και της θρησκείας. Η μελέτη της σχέσης αυτής εξειδικεύεται σε ζητήματα κοσμολογίας, στα οποία εκδηλώνεται σαφέστερα το πρόβλημα αυτό. Αναλύοντας τις κοσμολογικές θεωρίες, διακρίνουμε τα βασικά θέματα στα οποία η σχέση αυτή εκδηλώνεται σαφέστερα και στη συνέχεια συγκρίνεται με άλλες θεωρίες που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο διαφορετικών πολιτισμικών παραδόσεων. Συγκεκριμένα, αναλύομε τρεις κοσμολογίες, οι δύο από τις οποίες αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής παράδοσης (η μεσαιωνική αριστοτελική και η νεώτερη νευτώνεια κοσμολογία) και η Τρίτη στο πλαίσιο της Κινέζικης παράδοσης.Στην εργασία μας δεν επικεντρώνουμε στην διαδοχική παράθεση ιστορικών γεγονότων και των θεωριών, αλλά την ανάλυση της δομής των κοσμολογικών θεωριών, ώστε να είναι εφικτή η σύγκριση μεταξύ τους. Φυσικά η αναφορά σε ιστορικά πρόσωπα, και καταστάσεις, ιδέες και θεωρίες είναι αναπόφευκτη.Για την εποπτική παρουσίαση της συγκριτικής ανάλυσης του θέματος χρησιμοποιούμε την μέθοδο της χαρτογράφησης εννοιών, η οποία διευκολύνει τον εκπαιδευόμενο στην παρουσίαση των πολύπλοκων σχέσεων μεταξύ επιστήμης και θρησκείας.

Religion and science (EL)
Dissertations (EL)
Δημιουργία ιστοσελίδων (EL)
Κοσμολογία (EL)
Cosmology (EL)
Πτυχιακές εργασίες (EL)
Θρησκεία και επιστήμη (EL)


2005


2015-07-29T07:16:51Z




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.