Apprenticeship and professionalization in child care facilities

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Apprenticeship and professionalization in child care facilities (EN)
Apprentissages et professionnalité au sein des structures d’accueil des jeunes enfants (FR)

Brougère, Gilles

The aim of this article is to interrogate the professionalization of the Early Childhood education and care staff. We don’t consider it as the opposite of parent’s knowledge and practice. There is a continuity which refers to the importance of culture and informal learning. The staff achieves other competencies concerning the relationships with adults (parents and workmate) and the connexion between singularity of each child and organisation of the community.  (EN)
Cet article vise à poser la question d’une professionnalisation du personnel des structures d’éducation et d’accueil de la petite enfance qui ne soit pas pensée en opposition avec les connaissances et pratiques parentales. En ce qui concerne le soin et l’éducation des enfants nous supposons une continuité qui renvoie à l’importance de la culture et des apprentissages informels. Mais les professionnels acquièrent d’autres compétences concernant leurs relations avec les adultes (parents et collègues) et l’articulation entre la singularité de chaque enfant et l’organisation d’une vie collective. (FR)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

repertoires of practices (EN)
informal learning (EN)
early childhood education and care (EN)
professionalization (EN)
accueil et éducation de la petite enfance (FR)
répertoires de pratiques (FR)
professionnalisation (FR)
apprentissage informel (FR)


Έρευνα στην Εκπαίδευση

Γαλλική γλώσσα

2016-11-15


Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)

2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 5 Αρ. 1 (2016); 165-171 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 5 No. 1 (2016); 165-171 (EN)

Copyright (c) 2016 Gilles Brougère (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.