The mentor's role in the Greek educational system: Teachers' points of view of Thessaloniki Prefecture in relation to the institution application

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2017 (EN)

Ο ρόλος του μέντορα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Θεσσαλονίκης για την αναγκαιότητα εφαρμογής του θεσμού (EL)
The mentor's role in the Greek educational system: Teachers' points of view of Thessaloniki Prefecture in relation to the institution application (EN)

Παππά, Ελένη
Ιορδανίδης, Γεώργιος

Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αντιλαμβάνονται το ρόλο του μέντορα (mentoring) ως υποστηρικτική δομή. Συνάμα, προσανατολίζεται στη διερεύνηση της άποψης των εκπαιδευτικών για την αναγκαιότητα εισαγωγής του θεσμού, τον πιθανό βαθμό ανταπόκρισής του στις ανάγκες των εκπαιδευτικών και τις προϋποθέσεις αποτελεσματικής εφαρμογής του. Συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 215 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων του ερωτηματολογίου έγινε με τη χρήση του στατιστικού λογισμικού S.P.S.S. 22.  Έγινε έλεγχος όλων των μεταβλητών με βάση το φύλο και τη διδακτική/εργασιακή εμπειρία. Επιπρόσθετα, οι προϋποθέσεις εφαρμογής του θεσμού (Ενότητα Ε1) ελέγχθηκαν και σε σχέση με τα τυπικά και επιπρόσθετα προσόντα. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ενδελεχής ανάλυση με βάση τα ευρήματα των πινάκων συνάφειας και των αναδυόμενων συσχετίσεων. Τα ερευνητικά αποτελέσματα ανέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί συναινούν στην εφαρμογή του θεσμού με ένα πιλοτικό πρόγραμμα, που αξιοποιεί ερευνητικά πορίσματα και επιτυχημένες διαρθρώσεις προγραμμάτων εφαρμοσμένων στο εξωτερικό, διενεργώντας τις απαραίτητες προσαρμογές στα ελληνικά δεδομένα αλλά καταγράφηκε μια δυσπιστία κυρίως από το έμπειρο εκπαιδευτικό προσωπικό. Η ενσωμάτωση του θεσμού στις σχολικές μονάδες διαφαίνεται ότι εξυπηρετεί την εξατομικευμένη αντιμετώπιση των αναγκών του εκπαιδευτικού πληθυσμού. Συνάμα, αναδύεται ότι το καθοδηγητικό πρόγραμμα ενέχει τη δυναμική ανάπτυξης συνεργατικής επαγγελματικής κουλτούρας με απόρροια τη διάχυση της ωφέλειας στους εμπλεκόμενους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. (EL)
The objective of this research is to investigate how primary school teachers in Greece perceive teacher mentoring as a supporting structure. The study aims to exploreteachers’ beliefs regarding the necessity of teacher mentoring and whether it can beconsidered an effective response to teachers’ needs. In total, 215 primary teachers participated in the study. Statistical analysis of the questionnaire data was performed using the statistical software S.P.S.S. 22. All variables have been tested  on the basis of  gender and teaching / working experience. Additionally, the conditions under which  the institution can be applied (Section E1) have been also tested in connection with typical and additional qualifications. After that, there has been a thorough analysis on the findings coming from the Crosstabs files and the emerging correlations. The research results have revealed that teachers agree to the critical implementation of mentoring within a pilot program that will use critically research findings and successful structures that have been applied to programs abroad, making the necessary adaptations to the Greek context. The integration of the mentoring in schools seems to be serving  both teachers'  and pupils' needs by supporting professional practice, enhancing teaching quality and developing a collaborative professional culture. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
εκπαιδευτική έρευνα; ερωτηματολόγιο; ποσοτικά δεδομένα (EL)
quantititive research; questionnaire (EN)

ενδοσχολική επιμόρφωση (EL)
ρόλος του μέντορα (EL)
συνεργατική επαγγελματική κουλτούρα (EL)
ΘΕΣΜΟΣ ΜΕΝΤΟΡΑ (EL)
institution-school incorporation (EN)
collaborative professional culture (EN)
Mentor's institution (EN)
mentoring (EN)


Έρευνα στην Εκπαίδευση

Greek

2017-06-03


Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)

2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 6 Αρ. 1 (2017); 112-130 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 6 No. 1 (2017); 112-130 (EN)

Copyright (c) 2017 ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΠΑ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ (EN)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)