The impact of poverty in general and children in particular and possibilities of preventative action and its reduction

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2015 (EN)
Οι επιπτώσεις της φτώχειας γενικότερα και στα παιδιά ειδικότερα και πιθανοί τρόποι παρεμβάσεων για την πρόληψη και τη μείωσή της (EL)
The impact of poverty in general and children in particular and possibilities of preventative action and its reduction (EN)

Ντολιοπούλου, Έλση

Στο παρόν άρθρο εξετάζεται το φαινόμενο της φτώχειας, το οποίο έχει πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και σε τοπικό, με τη χώρα μας να εμφανίζει όλο και ψηλότερα ποσοστά μετά την έναρξη της οικονομικής κρίσης. Παρουσιάζονται πληροφορίες για το τι είναι η φτώχεια γενικά και η παιδική ειδικά, πώς την αντιλαμβάνονται τα παιδιά και πώς τα επηρεάζει, τι επιπτώσεις έχει στην εκπαίδευση, στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς και προτείνονται ορισμένοι τρόποι για την πρόληψη και τη μείωσή της. (EL)
In the present article we examine the phenomenon of poverty, which has expanded lately worldwide and in local societies, with our country showing more and more higher rates since the beginning of the economic crisis. Information is given about what is poverty in general and children’s poverty specifically, how children make sense of it and how it affects them, what are its effects in the education, the teachers and the parents and  suggestions are made for its prevention and its decrease.   (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

τρόποι παρέμβασης. (EL)
πρόληψη (EL)
Φτώχεια (EL)
παιδική φτώχεια (EL)

Εργαστήριο Παιδαγωγικής Έρευνας και Εκπαιδευτικών Πρακτικών (Ε.Π.Ε.Ε.Π.) / Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (EL)
Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (Ε.Π.Ε.Ε.Π.) / Democritus University of Thrace (EN)

Έρευνα στην Εκπαίδευση

2015-03-09


Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)

2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Vol 3 (2015); 97-123 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol 3 (2015); 97-123 (EN)

Copyright (c) 2016 Έλση Ντολιοπούλου (EN)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)