Πρώιμες μορφές σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

RDF 

 
δείτε την καρτέλα τεκμηρίου
μέσα από τον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα *
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Σημασιολογικός εμπλουτισμός/ομογενοποίηση από το EKT

2016 (EL)
Πρώιμες μορφές σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (EL)
Εarly bullying behaviour in preschool children (EN)

Βotsoglou, Kafenia
Βλάχου, Μαρία
Ανδρέου, Ελένη

Κύριος σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των διαδικασιών αναδυόμενης θυματοποίησης καθώς και την εμφάνιση πρώιμων μορφών σχολικού εκφοβισμού στο πλαίσιο των διαμορφούμενων κοινωνικών αλληλεπιδράσεων που αναπτύσσονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Σε σχέση με αυτό, επισκεφθήκαμε χώρους προσχολικής εκπαίδευσης όπου καταγράφηκε το πλαίσιο μέσα στο οποίο εκδηλώνονται τα περιστατικά θυματοποίησης. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν συνολικά 8 σχολεία προσχολικής αγωγής και συγκεκριμένα 167 παιδιά προσχολικής ηλικίας (4 έως 6 ετών), εκ των οποίων 88 ήταν κορίτσια και 79 αγόρια. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της μη συμμετοχικής παρατήρησης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μας, οι διαδικασίες αναδυόμενης εκφοβιστικής συμπεριφοράς σε παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο στο οποίο εμπλέκεται ολόκληρη η ομάδα ομηλίκων της τάξης, είτε ενεργά είτε ανενεργά.  Οι πρώιμες αλληλεπιδράσεις εκφοβιστικής συμπεριφοράς και θυματοποίησης συσχετίζονται με παράγοντες του άμεσου κοινωνικού περιβάλλοντος όπως οι σχέσεις ομηλίκων και η ποιότητα του περιβάλλοντος των δομών προσχολικής αγωγής. Στη συζήτηση αναλύονται οι παιδαγωγικές επιπτώσεις της έρευνας  σε σχέση με την ποιότητα των σχέσεων που αναπτύσσονται στις δομές προσχολική αγωγής.  (EL)
The main aim of the present study was to examine the emergence of victimization and early bullying behaviour in preschool children, during ongoing social interactions. In relation to this, we carried out an inquiry in order to study the context of victimization processes in Greek Preschools where emerging victimization episodes were written down and described. In total, 167 preschool children (4-6 years) who attended public early childhood education programs participated in this research. In relation to gender, 88 of them, were girls whereas 79 of them were boys. Non obtrusive series of observations were used in order to collect data. According to our findings, early bullying behaviours in preschool children is a social phenomenon where the whole group of peers in the class is involved both in an active and a non active way. Early bullying interactions are closely related to social contextual factors such as peer relations and quality of early childhood education environment. Suggestions for educational implications in relation to the development of quality in peer relations in the preschool context are highlighted. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Αναδυόμενη θυματοποίηση (EL)
Πρώιμες μορφές σχολικού εκφοβισμο (EL)
Προσχολική ηλικία (EL)
Προσχολική εκπαίδευση (EL)
Προσχολική Εκπαίδευση (EL)
Early forms in school bullying, early childhood, early childhood education (EN)

Εργαστήριο Παιδαγωγικής Έρευνας και Εκπαιδευτικών Πρακτικών (Ε.Π.Ε.Ε.Π.) / Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (EL)
Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (Ε.Π.Ε.Ε.Π.) / Democritus University of Thrace (EN)

Έρευνα στην Εκπαίδευση

2016-02-11


Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)

2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Vol 5, No 1 (2016); 17-45 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol 5, No 1 (2016); 17-45 (EN)

Copyright (c) 2016 Μαρία Βλάχου, Kafenia Βotsoglou, Ελένη Ανδρέου (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.