Enriching learning standards to support authoring of re-usable self-assessment activities

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
ΤΕΙ Αθήνας
Αποθετήριο :
Υπατία - Ιδρυματικό Αποθετήριο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Enriching learning standards to support authoring of re-usable self-assessment activities (EN)

Γεωργούλη, Κατερίνα (EL)
Guerreiro, Pedro (EN)

N/A (EN)

In this paper we present a number of new structures to enhance the design of adaptive self-assessment in the already existing engineering approaches, concerning specifications and standards for re-usable learning design. The structures are designed having in mind the self-assessment modeler of AWAIT (Author for a Web-based Adaptive Intelligent Tutor), and we try to study the opportunities afforded by the IMS Learning Design (IMS LD) specification in order to make AWAIT’s self-assessment design available as re-usable learning material. AWAIT is a no IMS LD aware software, designed as an authoring tool for a typical adaptive educational hypermedia system called WADIES. WADIES offers navigation support adapted to the students’ individual needs and incorporates a novel self-assessment agent encouraging the students to actively construct their knowledge through the incorporation of multiple self-assessing strategies. This means that the student is offered the opportunity to answer to exercises of the same thematic topic from a number of different perspectives until the self-assessment goal is reached. Our approach for re-usable learning design of adaptive self-assessment activities is based on the research at the domain of Educational Adaptive Hypermedia (EAH) and the IMS LD specification. (EN)

conferenceItem
poster

Επαναχρησιμοποιούμενο σχέδιο εκμάθησης (EN)
Reusable Learning Design (EN)
εκπαιδευτικά προσαρμοστικά υπερμέσα (EN)
Educational Adaptive Hypermedia (EN)

ΤΕΙ Αθήνας (EL)
Technological Educational Institute of Athens (EN)

IASTED International Conference on Web-based Education (WBE 2006) (EN)

Αγγλική γλώσσα

2006


Acta Press (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.