Personalized adaptive networked learning for disabled students & social networking for the inclusion of students

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
ΤΕΙ Αθήνας
Αποθετήριο :
Υπατία - Ιδρυματικό Αποθετήριο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Personalized adaptive networked learning for disabled students & social networking for the inclusion of students (EN)

Κάγια, Ανθημούλα (EL)
Κακουλίδης, Πάνος (EL)
Γιαννούλης, Νεκτάριος (EL)
Ρίκκου, Κώστας (EL)
Σκουρλάς, Χρήστος Π. (EL)

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε (EL)

The Multimedia Education tool (Multimedu tool) is a web-based integrated system that “accumulates” information, in any form: video, audio, text, picture, documents. It is based on the contribution of academic collaborative networked communities, and makes the multimedia material accessible and available to everyone through a Terms Dictionary and a Multimedia Library. It also supports social networking. The Multimedu system facilitates personalized communication and supports learning and inclusion of disabled students in Higher Education. Services based on the Multimedu system can be offered to the disabled and other students in the mainstream class, in the parallel “assistive” classes, and in the labs. Distance learning is supported in synchronous mode. Asynchronous and online services are offered by the integrated multilingual multimedia dictionary of terms. (EN)

journalArticle

Personalization (EN)
Adaptive Networked Learning (EN)
Social Networking (EN)
Εξατομίκευση (EN)
Μαθητές με ειδικές ανάγκες (EN)
Students with disabilities (EN)
Κοινωνική δικτύωση (EN)

ΤΕΙ Αθήνας (EL)
Technological Educational Institute of Athens (EN)

Procedia - Social and Behavioral Sciences (EN)

Αγγλική γλώσσα

2013-02

doi:10.1016/j.sbspro.2013.02.075

Elsevier Ltd (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.