The analysis of the legth of studies in higher education based on clustering and the extraction of association rules

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
ΤΕΙ Αθήνας
Αποθετήριο :
Υπατία - Ιδρυματικό Αποθετήριο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



The analysis of the legth of studies in higher education based on clustering and the extraction of association rules (EN)

Χάλαρης, Μανώλης (EL)
Χάλαρης, Ιωάννης (EL)
Μπέλσης, Πέτρος (EL)
Σκουρλάς, Χρήστος Π. (EL)
Τσολακίδης, Αναστάσιος (EL)

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Tμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. (EL)

The length of studies of the students who “linger” in Higher Education has not been justified in many countries, and the Higher Education Institutes try to solve the problem using various methods. The problem of students who “linger” in their Departments beyond the six or seven years is seen as complex one, in the Greek Higher Education. Two main alternative methods have been discussed: Giving the students who “linger” a low priority for registration in the laboratory classes, and limiting the number of times of attending laboratory based courses. Eventually, according to the new legislation the Greek Higher Education Institutes must cut off access to the students who “linger” too long. This study focuses on this hard problem. Clustering techniques and the mining of Association rules are used. The results of clustering and the generation of the association rules are based on students’ questionnaires collected in the laboratory classes. Various interesting results and rules are extracted and discussed. (EN)

journalArticle

Κανόνες συσχέτισης (EN)
Higher education (EN)
Student retention (EN)
Φοιτητική διατήρηση (EN)
Φοιτητική παρέμβαση (EN)
Student intervention (EN)
Εξόρυξη κανόνων (EN)
Τριτοβάθμια εκπαίδευση (EN)
Association rules (EN)
Rules’ extraction (EN)

ΤΕΙ Αθήνας (EL)
Technological Educational Institute of Athens (EN)

Procedia- Social and behavioral sciences (EN)

Αγγλική γλώσσα

2014-08-25


Elsevier (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.