Ο Αριθμός των Μαθητών των Σχολικών Μονάδων επιδρά στο Ετήσιο Δημόσιο Κόστος ανά Μαθητή; Εμπειρική Απόδειξη από τα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία της Γ΄ Διεύθυνσης Αττικής της Περιφέρειας Αττικής

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Ο Αριθμός των Μαθητών των Σχολικών Μονάδων επιδρά στο Ετήσιο Δημόσιο Κόστος ανά Μαθητή; Εμπειρική Απόδειξη από τα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία της Γ΄ Διεύθυνσης Αττικής της Περιφέρειας Αττικής (EL)

Αργυροπούλου, Ευτυχία
Αργυρόπουλος, Ηλίας
Σωτηροπούλου, Πηνελόπη

Ένα από τα ζητήματα που ερευνώνται στο πλαίσιο της Οικονομικής της εκπαίδευσης είναι η αναζήτηση του βέλτιστου μεγέθους των δομών της εκπαίδευσης, υπό την έννοια ότι σε αυτό ελαχιστοποιείται το ανά εκπαιδευόμενο, δημόσιο κόστος. Στη χώρα μας, μέχρι σήμερα, το πρόβλημα δεν έχει αντιμετωπιστεί. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης του μεγέθους των Δημοσίων Σχολικών Μονάδων της Γ΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής της Περιφέρειας Αττικής, στο ετήσιο δημόσιο κόστος ανά μαθητή. Χρησιμοποιούνται Διαστρωματικά Στοιχεία (Cross Sectional Data) από 29 σχολικές μονάδες κλασικού  προγράμματος και από 40 σχολικές μονάδες Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ). Μελετώνται χωριστά οι δύο κατηγορίες σχολείων. Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης αρχικά  προσδιορίζονται τα συνήθη περιγραφικά στατιστικά μέτρα των μεταβλητών S (:αριθμός μαθητών) και C (:ετήσιο μέσο δημόσιο κόστος ανά μαθητή) και αποκαλύπτεται η αρνητική συσχέτιση αυτών. Τέλος, το βέλτιστο μέγεθος προσεγγίζεται μέσω της μεθόδου των ελαχίστων τετραγώνων. (EL)
One of the major issues that are confronted from the economic study for the education is to find the size of a school meaning to find when the cost per student is minimized. In our country, until now, this problem hasn’t been faced. The purpose of this paper is to examine the interaction of the size of the Public Schools of the 3rd Directorate of Primary Schools. We have used cross-sectional data from 29 school units and from 40 school units of the reforming program. In order to study and conclude we have used the method of least squares.  (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

κόστος ανά μαθητή (EL)
βέλτιστο μέγεθος (EL)
cost per student (EN)
size of school (EN)


Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία

Ελληνική γλώσσα

2017-05-11


Hellenic Scientific Institute Economics of Education & Lifelong Learning, of Research & In (EL)

2529-2153
Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία; Τόμ. 1 (2016); 70-83 (EL)
Education, Lifelong Learning, R&D, Innovation and Economy; Vol. 1 (2016); 70-83 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Ηλίας Αργυρόπουλος, Ευτυχία Αργυροπούλου, Πηνελόπη Σωτηροπούλου (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.