Οι Γενικές Εξετάσεις και οι Κοινωνικοοικονομικές τους Ορίζουσες

 

2017 (EN)

Οι Γενικές Εξετάσεις και οι Κοινωνικοοικονομικές τους Ορίζουσες (EL)

Παπακωνσταντίνου, Γιώργος

Τα τελευταία χρόνια η εκπαίδευση και ιδιαίτερα η τριτοβάθμια δέχεται μια πίεση για αλλαγή ώστε να προσαρμοστεί στις αρχές και κατευθύνσεις της παγκοσμιοποίησης και της πολιτικής της Ευρωπαϊκής ένωσης όπως αυτή προκύπτει από τη συμφωνία της Λισσαβόνας. Αυτή πολιτική οδηγεί στη μεταφορά οικονομικών βαρών από το κράτος στους πολίτες στο πλαίσιο της εισαγωγής αφενός αρχών ιδιωτικού μάνατζμεντ στη διαχείριση ενός δημόσιου αγαθού όπως της εκπαίδευσης και αφετέρου της εφαρμογής κανόνων ελεύθερου ανταγωνισμού σε μια «αγορά γνώσης». Η εργασία αυτή αναδεικνύει τις επιμέρους επιπτώσεις αυτής της πολικής σε μια συγκεκριμένη φάση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που είναι οι εισαγωγικές εξετάσεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν τους βασικούς κοινωνικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες που διαμορφώνουν την επιτυχημένη έκβαση αυτής της διαδικασίας για τους υποψήφιους φοιτητές. Η επένδυση στη γνώση την οποία επωμίζεται η οικογένεια είναι σημαντικά υψηλή και οι κοινωνικοοικονομικές μεταβλητές φαίνεται να συμβάλουν αποφασίστηκα, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά στην επιτυχία των υποψήφιων φοιτητών. Η σημαντικότητα των αποτελεσμάτων σε οικονομικό επίπεδο επιβεβαιώνει τη διάβρωση της νεοφιλελεύθερης πολιτικής στη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασία δημιουργώντας τα πρώτα αποτελέσματα ανισότητας στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπου το οικονομικό, και μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας  είναι καθοριστικά στην επιτυχία των παιδιών (EL)
Over the last few yearseducation and particularly higher education is under pressure to comply to the principles and directives introduced by the LisbonTreaty. This policy transfers the financial burden  from the state to citizens, under a framework which on one hand introduces private management principles in the management of public goods such as education, while on the other it introduces free market competition rules in the 'knowledge market'. The present work highlights specific consequences of this policy on the university entrance exams, a particular phase of the educational policy in Greece.  The results highlight the basic social and economic parameters which determine the successfull completion of the exams by the prospective University students. The cost of investing in  “knowledge” is placed on the families. Socioeconomic variables have significant effect on quantitative and qualitative aspects of the performance of prospective University students in the generalentrance exams.  The significance of the economic parameters confirm the erosion of the educational process by the  neoliberal  ideology, creating the first barriers of inequality in the access to the Higher education, where the economic and social status of the family, determine to a large extent the success of the students. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

φροντιστήρια – ιδιαίτερα (EL)
ιδιωτικό κόστος (EL)
Πανελλήνιες εξετάσεις (EL)
κόστος εξετάσεων (EL)
private cost (EN)
General University entrance exams (EN)
private tutorials (EN)
exams’ cost (EN)


Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία

Greek

2017-05-11


Hellenic Scientific Institute Economics of Education & Lifelong Learning, of Research & In (EL)

2529-2153
Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία; Τόμ. 1 (2016); 138-151 (EL)
Education, Lifelong Learning, R&D, Innovation and Economy; Vol. 1 (2016); 138-151 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Γιώργος Παπακωνσταντίνου (EL)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)