δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Κανονική προσέγγιση Διωνυμικής Κατανομής και Ερμηνεία του Συντελεστή Μεταβλητότητας με χρήση Εξειδικευμένου Λογισμικού
(EL)
Καλλιβωκάς, Δημήτριος
Ζαράνης, Νικόλαος
Η παρούσα εργασία διερευνά το αν είναι δυνατό οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών να έχουν αποτελεσματικό ρόλο στην κατανόηση και αποσαφήνιση εννοιών Στατιστικής και Θεωρίας Πιθανοτήτων και να πετύχουν τελικά συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι της παραδοσιακής διδασκαλίας. Οι φοιτητές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αναγκαίο και απαραίτητο να έχουν κατανοήσει σε βάθος βασικές έννοιες πιθανοθεωρίας, περιγραφικής στατιστικής και στατιστικής συμπερασματολογίας ώστε να μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν καταρχήν για την ολοκλήρωση των σπουδών τους αλλά και αργότερα στη ζωή τους. Για το σκοπό αυτό στη διάρκεια του μαθήματος Στατιστικής δόθηκε το ίδιο φύλλο εργασίας σε δύο ξεχωριστές ομάδες φοιτητών ΤΕΙ που αποτελούνταν από μέλη που επιλέχθηκαν τυχαία. Στη μία από αυτές τις ομάδες δόθηκε επιπλέον εξειδικεύμενο λογισμικό με εφαρμογές για την απάντηση των ερωτήσεων του φύλλου εργασίας. Η υπόθεση που ερευνήθηκε είναι αν η κατάλληλη χρήση εφαρμογών πληροφορικής μπορεί να βοηθήσει στην ουσιαστική κατανόηση και εμβάθυνση εννοιών στατιστικής όπως η κανονική προσέγγιση της διωνυμικής κατανομής και η ερμηνεία και χρήση βασικών μέτρων θέσης, διασποράς και του συντελεστή μεταβλητότητας σε μια ρεαλιστική εφαρμογή. Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι κατάλληλες εφαρμογές λογισμικού μπορούν να οδηγήσουν σε ανακάλυψη και σε εμβάθυνση στατιστικών εννοιών από τους φοιτητές και γενικότερα να προάγουν τον στατιστικό αλφαβητισμό.
(EL)
This paper investigates whether it is possible that the Information and Communication Technologies have an effective role in understanding and clarifying the concepts of Statistics and Probability Theory and ultimately achieving competitive advantages over traditional teaching. Students in higher education are necessary to understand in depth concepts probability theory, descriptive statistics and statistical inference in order to be able to use them in principle in their studies and later in their lives. For this purpose, during the course of Statistics the same worksheet was given to two separate groups of students TEI comprising members selected at random. In one of these groups additional specialized application software was given to answer the worksheet questions. The case investigated is whether the appropriate use of IT applications can help in effectively understanding and deepening statistical concepts such as normal approximation of binomial distribution and interpretation and use of the basic position measures, dispersion and coefficient of variation in a realistic application. The main conclusion is that appropriate software applications can lead to discovery and deepening of statistical concepts by students and generally to promotion of statistical literacy.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.