Η αποδοτικότητα στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: η περίπτωση των γενικών λυκείων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η αποδοτικότητα στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: η περίπτωση των γενικών λυκείων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (EL)

Σωτηριάδης, Δημήτριος

Για τη διενέργεια αποτίμησης της αποδοτικότητας   στο  χώρο της εκπαίδευσης, έχουν προταθεί διάφορα μεθοδολογικά εργαλεία  εκπαιδευτικής αξιολόγησης, που συχνά διαφέρουν μεταξύ τους. Η Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων , αποτελεί μία ιδιαίτερα διαδεδομένη μεθοδολογία, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να υπολογίσει με μη παραμετρικό τρόπο, την αποδοτικότητα   ενός συνόλου μονάδων απόφασης. Η Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων θεωρεί τη  μονάδα απόφασης  (σχολείο) ως μια παραγωγική μονάδα που καταναλώνει πόρους (εισροές) για να παραγάγει ένα σύνολο εκροών. Η έρευνά μας αφορά τα Γενικά Λύκεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα σχολικά έτη 2007-08 και  2010-11, δηλαδή   πριν την οικονομική κρίση στην Ελλάδα και κατά την διάρκεια αυτής. Χρησιμοποιήσαμε τρεις εισροές και  δύο εκροές,  σε δύο υποδείγματα:  ένα προσανατολισμένο  στη μείωση των εισροών  σε δεδομένες εκροές  και  το άλλο προσανατολισμένο  στην πιθανή  μεγιστοποίηση εκροών σε δεδομένες εισροές. Η κλίμακα αποδοτικότητας   είναι η ικανότητα κάθε μονάδας να λειτουργεί στη βέλτιστη κλίμακας λειτουργίας. Το συμπέρασμά μας είναι ότι για το σχολικό έτος 2010-11, το οποίο είναι μέσα στην οικονομική κρίση της  Ελλάδας,  η κλίμακα αποδοτικότητας  των Γενικών Λυκείων της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας  είναι καλύτερη σε σχέση με το σχολικό έτος 2007-08. (EL)
In order to evaluate the efficiency in the field of education, a number of educational assessment methodological tools have been proposed, which often appear dissimilar. The Data Envelopment Analysis (DEA) comprises a remarkably wide-spread methodology, whereby the effectiveness of collective decisions can be estimated with a non parametrical process. DEA accepts that the decision unit (school) is a productive unit which consumes  resources  to produce a number of outputs. Our research refers to General Senior High Schools in the region of Central Macedonia, during the school years 2007-08 and 2010-11, before the economic crisis in Greece and during it accordingly. We have used three inputs and two outputs in two models: the first focused on the decrease of inputs on certain outputs (input oriented model) and the latter on the possible maximization of the outputs on certain inputs (output oriented model). The scale of   efficiency   is the ability of each unit to operate at the optimal scale of function. Our conclusion is that for the school year 2010-11, which falls in the period of the economic crisis in Greece, the efficiency scale  of the general Senior High Schools in the region of Central Macedonia is superior to the one measured in 2007-08. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

Γενικά Λύκεια (EL)
Μονάδες Απόφασης (EL)
Τεχνική Αποδοτικότητα (EL)
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (EL)
Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων (EL)
Decision units (EN)
Technical efficiency (EN)
Region of Central Macedonia (EN)
Data Envelopment Analysis (EN)
General Senior High Schools (EN)


Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία

Ελληνική γλώσσα

2017-05-11


Hellenic Scientific Institute Economics of Education & Lifelong Learning, of Research & In (EL)

2529-2153
Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία; Τόμ. 1 (2016); 351-356 (EL)
Education, Lifelong Learning, R&D, Innovation and Economy; Vol. 1 (2016); 351-356 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Δημήτριος Σωτηριάδης (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.