Students’ perceptions of barriers to entrepreneurship

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Students’ perceptions of barriers to entrepreneurship (EN)

Kitsios, Fotis
Sitaridis, Ioannis K.

Entrepreneurial activity and self-employment is considered a major motor of economic development. Intention is the individual's will to get involved into a specific behavior. Intentions are good predictors of actual behaviors according to the literature. Entrepreneurial intention is one's will to get involved into entrepreneurial activity and is considered a potential predictor of entrepreneurial startup. However, the constraints and barriers to entrepreneurship, act against one's intention, making the realization of the intentions into entrepreneurial action, difficult or even impossible. The engagement into entrepreneurial activity is constrained by the barriers faced by the entrepreneur during the startup or the development of the firm, as well as, perceived barriers faced by the prospective entrepreneur. Much light was shed upon the factors affecting entrepreneurial intentions and theories have been proposed. However, there is a lack of a systematic investigation in the area of barriers to entrepreneurship and how they affect entrepreneurial intentions. In this article, the barriers to entrepreneurship recorded in the literature are presented, along with some early insights of their impact on the entrepreneurial intention of university students in Greece (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

Self-employment constraints (EN)
Barriers to entrepreneurship (EN)
Students (EN)
Entrepreneurial intention (EN)


Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία

Αγγλική γλώσσα

2017-05-11


Hellenic Scientific Institute Economics of Education & Lifelong Learning, of Research & In (EL)

2529-2153
Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία; Τόμ. 1 (2016); 524-535 (EL)
Education, Lifelong Learning, R&D, Innovation and Economy; Vol. 1 (2016); 524-535 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Ioannis K. Sitaridis, Fotis Kitsios (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.