H παιδική επιθετικότητα και η αντιμετώπισή της στο σύγχρονο δημοτικό σχολείο: Η περίπτωση της 49ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

H παιδική επιθετικότητα και η αντιμετώπισή της στο σύγχρονο δημοτικό σχολείο: Η περίπτωση της 49ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής (EL)
How to Deal with childrens' aggression in the primary school in our Days: The example of the 49th District of Primary Education in Attika (EN)

Ζεργιώτης, Ανδρέας

Μετά την εγωκεντρική επαναστατική περίοδο της νηπιακής ηλικίας, η πρώτη σχολικήηλικία είναι ίσως η πιο κατάλληλη ηλικία μέσα στην πορεία της ανάπτυξης τουπαιδιού για να εγγραφούν μέσα του, με βιωματικό και συνάμα ενσυνείδητο τρόπο,συμπεριφορές διαχείρισης της επιθετικότητας. Μέσα σε ένα πλαίσιοκοινωνικοποίησης και υγιούς ένταξης όλων των παιδιών στην ομάδα τωνσυνομηλίκων, η αποτελεσματική διαμεσολάβηση και καθοδήγηση των ενηλίκων θαδιευκολύνει τα παιδιά στην επίλυση των συγκρούσεων και στην ανάπτυξη μοντέλωνκαλής διαχείρισης του εαυτού μέσα στην ομάδα αναφοράς τους. Η βιωματική κυρίωςεκμάθηση καλών συμπεριφορών και η συναισθηματική εκπαίδευση, θα δώσουν τηδυνατότητα σε όλα τα παιδιά του δημοτικού να αναπτύξουν σταδιακά υγιείςπροσωπικότητες και το δικό τους, κατά το δυνατόν αυτόνομο, κώδικα ηθικής. Είναιιδιαίτερα σημαντικό ο ηθικός αυτός κώδικας των παιδιών να στηρίζεται σε ευρύτερααποδεκτές αξίες, οι οποίες θα μπορούν να ευθυγραμμίζονται με το κοινωνικάπρότυπα και ιδεώδη της κάθε κοινωνίας. Η ατομική αυτή πορεία αυτή του κάθεπαιδιού που συντελείται μέσα σε κοινωνικά σύνολα τα οποία αποτελούν τις ομάδεςαναφοράς του κάθε παιδιού (π.χ. τάξη, σχολείο, οικογένεια κ.λπ.), αναμένεται ναολοκληρωθεί σταδιακά προς το τέλος αυτής της παιδικής ηλικίας. Οι συγκρούσεις182μεταξύ των μαθητών στο δημοτικό σχολείο για διάφορες αιτίες είναι μιαπραγματικότητα που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει, ωστόσο το είδος, η έντασηκαι το μέγεθος των συγκρούσεων αυτών συνιστούν ένα κρίσιμο μέγεθος στην πορείαανάπτυξης των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας και της κοινωνικοποίησηςόλων των παιδιών. Στην παρούσα δημοσίευση θα αναφερθούν και θα παρουσιαστούνθεωρητικά μοντέλα ανάλυσης της παιδικής επιθετικότητας αλλά καισυστηματοποιημένες δράσεις για την διαχείριση της παιδικής επιθετικότητας τωνπαιδιών στο δημοτικό σχολείο και την ανάπτυξη υγιών συμπεριφορών μέσα στηντάξη, στο σχολείο και στην ομάδα των συνομηλίκων γενικότερα, όπως αυτέςεξειδικεύονται στο πλαίσιο της 49ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής, μεέδρα τη βορειοδυτική Αττική. (EL)
After the egocentrism period of life of the pre-school age, the first school age inchildren’s life is the most appropriate age to teaching children how to managethemselves with aggression and feelings of anger. In the context of the primaryschool, all the pupils are capable for socializing their behavior. In this period of lifechildren are able to internalize rules for better interpersonal relationships and maintainfriendly contact into their peer group. In every primary school the experientiallearning of good behavior and the emotional educational training, can give in everyfirst school age pupil the possibility to develop a healthy personality with a stablemoral system against violence. Every pupil in his classroom is able to learn in anexperiential way the rules for living in piece with his peers. The present paper willfocus on the theoretical approaches of aggression during childhood and theimplementation of a systematic action against violence in the frame of 49theducational district of primary schools of Attica. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

βιωματική μάθηση (EL)
σχέσεις συνομηλίκων (EL)
επιθετικότητα (EL)
εκφοβισμός (EL)
συναισθηματική εκπαίδευση (EL)
σχολική βία (EL)
experiential learning (EN)
peer relationships (EN)
school violence (EN)
bullying (EN)
emotional education (EN)
violence (EN)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

2014-01-01


Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)

1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 7 (2014); 181-217 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 7 (2014); 181-217 (EN)

Copyright (c) 2014 Ανδρέας Ζεργιώτης (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.