Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ του βαθμού κινητικής μάθησης και της κοινωνικής δράσης μέσα από ομαδικές κινητικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)

Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ του βαθμού κινητικής μάθησης και της κοινωνικής δράσης μέσα από ομαδικές κινητικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο (EL)
Exploration of the relationship between the degree of motor learning and social action through team motor activities in kindergarten (EN)

Ζάραγκας, Χαρίλαος

Η παρούσα μελέτη διερεύνησε το βαθμό κινητικής απόδοσης (μάθησης), την κοινωνική δράση καθώς και τη σχέση αυτών των δύο μεταβλητών σε παιδιά, όταν αυτά εμπλέκονται σε ομαδικές κινητικές δραστηριότητες. Το δείγμα αποτέλεσαν 14 νήπια, ηλικίας 4 ετών και 4 μηνών – 5 ετών και 9 μηνών (8 αγόρια, 6 κορίτσια). Για τις ανάγκες της έρευνας συστάθηκε πρωτόκολλο καταγραφής των μεταβλητών κοινωνικής δράσης στη βάση της θεωρίας της Zimmer (2007). Για το βαθμό της κινητικής μάθησης χρησιμοποιήθηκε η συστοιχία κινητικών δοκιμασιών LOSKF 18 (Eggert, 1974). Από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι το επίπεδο κινητικής μάθησης των νηπίων ήταν μεγαλύτερο του αντίστοιχου φυσιολογικού μέσου όρου, που προβλέπεται για αυτές τις ηλικίες. Ακόμη από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι τα παιδιά κατανόησαν τους κανόνες του παιχνιδιού σε πολύ καλό βαθμό, επέδειξαν κοινωνική ευαισθησία, σύναψαν επαφές με άλλα παιδιά στη διάρκεια του παιχνιδιού και, ενέταξαν τους πιο αδύναμους στο παιχνίδι. στόσο, το δείγμα στο σύνολό του, δεν παρουσίασε υψηλά επίπεδα ανεκτικότητας κατά την απογοήτευση. Τέλος, σε συμφωνία και με άλλες έρευνες, φάνηκε να υπάρχει μια θετική γραμμική σχέση μεταξύ της κινητικής μάθησης και της κοινωνικής δράσης, η οποία όμως χρειάζεται περεταίρω διερεύνηση, εξαιτίας του μικρού δείγματος της έρευνας. (EL)
The present study explores the degree of motor performance (learning), the social action as well as the relationship between these two variables through the children’s involvement in group motor activities. The sample is consistent of infants (n = 14), aged 4 years and 4 months – 5 years and 9 months, (8 boys and 6 girls) from a public kindergarten in Ioannina. A recoding protocol was registered for the variables of social action such as ability of contact and cooperation, social sensibility, understanding of rules, ability of tolerance in frustration and ability of tolerance and respect according to Zimmer’s basic skills of social action (2007). Under this protocol, the social action directly from the group motor activities in a playful form during the break were observed and recorded for each child by both the researcher and the teacher, for two months and in a daily frequency. For the degree of motor learning it was used the battery of kinetic tests LOSKF 18 that is used for children aged 46 years old (Eggert, 1974). Recording frequency tables and tables of descriptive elements were made for the statistical analysis of the survey data and there was also performed a regression analysis. The results of the survey suggest that the degree of kinetic performance (learning) for the children was greater than the corresponding normal average for each age. Furthermore, it appeared that the children understand the rules of the game in a very good grade, they show social sensitivity, they seem to establish contact with other children during the game, they incorporate the weaker ones into the game but they don’t present a great extent to the tolerance during frustration. In agreement to other researches, there is a positive linear relationship between the two variables but further investigation is needed due to the small sample of the research. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

αξιολόγηση (EL)
κοινωνική μάθηση (EL)
νηπιαγωγείο (EL)
ψυχοκινητικός τομέας (EL)
κινητική μάθηση (EL)
κινητικές δραστηριότητες (EL)
ομαδικό παιχνίδι (EL)
κοινωνική δράση (EL)
assessment (EN)
kindergarten (EN)
motor learning (EN)
social learning (EN)
team play (EN)
psychomotor domain (EN)
social action (EN)
motor activity (EN)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

2015-12-03


Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)

1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 5 (2012); 5-30 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 5 (2012); 5-30 (EN)

Copyright (c) 2015 Χαρίλαος Ζάραγκας (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.