Από τη σχολική βία και τον ενδοσχολικό εκφοβισμό στο «ενταξιακό σχολείο»

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)

Από τη σχολική βία και τον ενδοσχολικό εκφοβισμό στο «ενταξιακό σχολείο» (EL)
From School Violence and Bullying to the “Inclusive School” (EN)

Κοκκιάδη, Μαρία
Κουρκούτας, Ηλίας

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται διεξοδικά τα χαρακτηριστικά και η δυναμική του φαινομένου του ενδοσχολικού εκφοβισμού και της θυματοποίησης καθώς και τα ψυχοκοινωνικά και οικογενειακά χαρακτηριστικά των εμπλεκόμενων παιδιών, με βάση διεθνή ερευνητικά δεδομένα και πρόσφατες μελέτες στον ελλαδικό χώρο. Στη συνέχεια, αναλύονται οι στρατηγικές παρέμβασης και ο ρόλος του σχολείου και του εκπαιδευτικού για την καλύτερη διαχείριση και αντιμετώπιση και των μαθητών-θυτών και των μαθητών-θυμάτων σε μια ενταξιακή ψυχοπαιδαγωγική οπτική. (EL)
In this paper, based on international research data and recent studies in Greece we present in detail the characteristics and dynamics of the bullying and victimization phenomenon in schools, as well as the psychosocial and family characteristics of the involved children. Furthermore, we analyze the intervention strategies and the role of school and teacher in effective management and treatment of students-perpetrators and students-victims, according to an inclusive psychopedagogical perspective (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

επιπτώσεις εμπλοκής (EL)
ενταξιακό σχολείο (EL)
στρατηγικές παρέμβασης (EL)
Θυματοποίηση (EL)
intervention strategies (EN)
inclusive school (EN)
Victimization (EN)
consequences of involvement (EN)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

2015-01-01


Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)

1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 8 (2015); 56-89 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 8 (2015); 56-89 (EN)

Copyright (c) 2016 Ηλίας Κουρκούτας, Μαρία Κοκκιάδη (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.