Επικοινωνιακή γραμματική και γλώσσα: Δεδομένα και εξελίξεις που οδηγούν στη λειτουργική αξιοποίηση της γραμματικής γνώσης.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Επικοινωνιακή γραμματική και γλώσσα: Δεδομένα και εξελίξεις που οδηγούν στη λειτουργική αξιοποίηση της γραμματικής γνώσης. (EL)
Communicative grammar and language: Data and developments leading to the functional use of grammar knowledge (EN)

Μήτση, Αντωνία
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέττα

Σύμφωνα με τις πρόσφατες θέσεις της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας, η γλώσσα είναι κατά βάση ένας κώδικας, δηλαδή ένας μηχανισμός παραγωγής μηνυμάτων. Η αντίληψη όμως αυτή σημαίνει ότι το σύνολο της γλωσσικής παραγωγής που μοιάζει να είναι άπειρο, ανάγεται τελικά σε ένα σύστημα, δηλαδή σε ένα σύνολο στοιχείων και αρχών το οποίο εύκολα μπορεί να κατακτηθεί από τα άτομα/ομιλητές της γλώσσας. Το σύστημα αυτό που αποκαλείται γραμματική, δεν υπάρχει ως αυτοσκοπός, αλλά έχει ως κύρια λειτουργία του την επίτευξη της επικοινωνίας. Με λίγα λόγια, καλή γνώση της γραμματικής σημαίνει όχι μόνο την παραγωγή ορθών προτάσεων αλλά κυρίως προτάσεων που προσαρμόζονται στις περιστάσεις και τα δεδομένα του περιβάλλοντος και οδηγούν στην επίτευξη αποτελεσματικής επικοινωνίας. Οι απόψεις αυτές οδηγούν σταδιακά στη δημιουργία μιας νέας αντίληψης για τη γραμματική, η οποία από τυπική γνώση μεταβάλλεται σταδιακά σε δημιουργική - επικοινωνιακή δεξιότητα και η οποία χαρακτηρίζεται ως επικοινωνιακή γραμματική. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια πρώτη παρουσίαση των αρχών αλλά και των βασικών χαρακτηριστικών της νέας αυτής γραμματικής.  (EL)
According to recent findings of applied linguistics, language is basically a mechanism that provides people the ability to express meanings. This means that, though linguistic production seems to be infinite, it is eventually reduced to a system, i.e. a set of elements and principles which can be easily acquired by the speakers of the language. This system, which is called grammar, cannot be an end in itself but a means to achieve communication. Knowing grammar means not only the ability to produce grammatically correct utterances but mostly the ability to produce utterances that may adjust to the circumstances and lead to effective communication.  These views have gradually led to a new way of thinking about grammar, mostly as a communicative skill – the so called communicative grammar. Our attempt is to present the principles and the main features of this new grammar (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

επικοινωνιακή διδασκαλία (EL)
σημασία (EL)
Γραμματική (EL)
περιεχόμενο (EL)
επικοινωνιακή προσέγγιση (EL)
Communicative Approach (EN)
Content (EN)
Grammar (EN)
Communicative teaching (EN)
Meaning (EN)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

2016-10-12


Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)

1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 9 Αρ. 2 (2016); 1-26 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 9 No. 2 (2016); 1-26 (EN)

Copyright (c) 2016 Nikoletta Tsitsanoudi-Μallidi, Αντωνία Μήτση (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.