ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΤ

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΤ (EL)

Θεοδώρου, Παναγιώτης (EL)
Theodorou, Panagiotis (EN)

Δημητρίου, Στέφανος (EL)
Κάλλιπος (EL)
Kallipos (EN)
Dimitriou, Stefanos (EN)

Ο Καντ αναλαμβάνει να επεξεργαστεί συνολικά το πρόβλημα που δημιούργησε η νεότερη Φυσική μετά την επιστημονική επανάσταση: ποια είναι η θέση και ποιος οφείλει να είναι ο προσανατολισμός του ανθρώπου μέσα σε ένα ανοιχτό σύμπαν απαρτιζόμενο από σκέτα φυσικά όντα και γεγονότα; Αυτό ουσιαστικά είναι και το πρόβλημα που δημιουργεί ρητά πλέον το φιλοσοφικό πρόβλημα των αξιών όπως αυτό τίθεται στη νεότερη εποχή. Στον αρχαίο κλειστό κόσμο το πρόβλημα παρέμενε συγκαλυμμένο γιατί δεν μπορούσε να προϋποθέτει το νεότερο διχασμό της πραγματικότητας σε γεγονότα και αξίες. Έχοντας, λοιπόν, κατά νου το πρόβλημα της σχέσης είναι-δέοντος που θέτει ο Χιούμ, ο Καντ κινείται --αφυπνισμένος και εδώ από τον τελευταίο-- για να λύσει υπερβατολογικά και κριτικά το πρόβλημα των αξιών, π.χ., αγαθό, ωραίο, χρήσιμο. Αφιερώνει, έτσι σε αυτό το πρόβλημα, την Κριτική του Πρακτικού Λόγου και ειδικά την Κριτική της Κριτικής Δύναμης. (EL)

learningMaterial
bookChapter

ΝΙΤΣΕ (EL)
ΚΑΛΟΣ (EL)
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (EL)
ΧΙΟΥΜ (EL)
ΑΞΙΕΣ (EL)
ΚΑΝΤ (EL)
ΠΛΑΤΩΝ (EL)
ΛΟΤΣΕ (EL)
ΗΘΙΚΗ (EL)
ΩΡΑΙΟ (EL)
ΜΠΡΕΝΤΑΝΟ (EL)
ΑΓΑΘΟ (EL)
ΣΕΛΕΡ (EL)
Beauty (EN)
Ethics (EN)
Scheler (EN)
Nietzsche (EN)
Brentano (EN)
Hume (EN)
Values (EN)
Plato (EN)
Good (EN)
Aristotle (EN)
Lotze (EN)
Kant (EN)

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)


Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)

2015



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.