Ο χρυσός αιώνας της Ισπανίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Ο χρυσός αιώνας της Ισπανίας (EL)

Σπυριδοπούλου, Μαρία (EL)
Spyridopoulou, Maria (EN)

Λαλαγιάννη, Βασιλική (EL)
Ντάφος, Βάιος (EL)
Κάλλιπος (EL)
Ntafos, Vaios (EN)
Kallipos (EN)
Lalagianni, Vasiliki (EN)

Θα κάνουμε μια σύντομη εισαγωγή στην έννοια του μπαρόκ ως ροπή προς το ακανόνιστο στον ανομοιόμορφο θεατρικό χώρο της Ευρώπης του 17ου αιώνα, που εμφανίζεται αφενός με την τάση για ευρυθμία και τάξη και αφετέρου με την τάση για παραβίαση των κανόνων. Θα παρουσιάσουμε τα δύο είδη θεάτρου που άνθισαν στην Ισπανία, το θρησκευτικό δράμα (corrales, autos sacramental) και το κοσμικό (νέες κωμωδίες) και τους δύο σημαντικούς συγγραφείς Λόπε Ντε Βέγκα και Καλντερόν Ντέλα Μπάρκα. Θα αναφέρουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των έργων του Λόπε (τύπος του gracioso, παρουσία όλων των κοινωνικών τάξεων, ευτυχής έκβαση κ.ά.) και τη συνύπαρξη τραγικού και κωμικού στοιχείου, άμεσα συνυφασμένη με τη διάρρηξη των αριστοτελικών αρχών περί διαχωρισμού των ειδών. Θα περιγράψουμε τις καινοτομίες του Καλντερόν (απλοποίηση της πλοκής, φιλοσοφικός χαρακτήρας κ.ά). Θα κλείσουμε με αποσπάσματα από θεατρικά κείμενα, σχολιασμό και ασκήσεις, και με την παράθεση αποσπάσματος από τη Νέα Τέχνη για την κωμωδία. (EL)

learningMaterial
bookChapter

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (EL)
ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ (EL)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ (EL)
ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ (EL)
ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (EL)
History Of Theatre (EN)
Dramaturgy Analysis (EN)
European Theatre (EN)
Plays (EN)
Dramaturgy (EN)

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)


Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)

2015



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.