Ο γαλλικός κλασικισμός και η τραγωδία

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Ο γαλλικός κλασικισμός και η τραγωδία (EL)

Αλτουβά, Αλεξία (EL)
Ταμπάκη, Άννα (EL)
Tampaki, Anna (EN)
Altouva, Alexia (EN)

Λαλαγιάννη, Βασιλική (EL)
Ντάφος, Βάιος (EL)
Κάλλιπος (EL)
Ntafos, Vaios (EN)
Kallipos (EN)
Lalagianni, Vasiliki (EN)

Στο κεφάλαιο αυτό θα σκιαγραφήσουμε το ιστορικό πλαίσιο της εποχής του Βασιλιά Ήλιου, την έννοια του κλασικισμού (μίμηση της φύσης, αληθοφάνεια, αριστοτελικές ενότητες) και το αριστοτελικό κανονιστικό πρότυπο που λειτούργησε καταλυτικά στην καθιέρωση της γαλλικής τραγωδίας. Θα αναφερθούμε στα πρώτα σταθερά θέατρα του Παρισιού, στα είδη αυλικής ψυχαγωγίας της εποχής (ballet de cour και fetes de cour) και στο θρίαμβο των ιταλικών σκηνικών. Κατόπιν θα αναλύσουμε τη βασική για την εποχή έννοια του «έντιμου ανθρώπου» και θα εστιάσουμε στους δύο σημαντικούς δραματουργούς (Ρακίνας, Κορνέιγ), στις οφειλές τους στην αρχαιοκλασική τραγωδία και στην τήρηση των αριστοτελικών ενοτήτων αλλά και στα στοιχεία διαφοροποίησης μεταξύ τους. Θα παραθέσουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τη Φαίδρα και τον Κίννα, ασκήσεις εμβάθυνσης, δραματολογική ανάλυση των πράξεων και των βασικών προσώπων, καθώς σχολιασμένα αποσπάσματα από το Πρόλογο στη Φαίδρα. (EL)

learningMaterial
bookChapter

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (EL)
ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ (EL)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ (EL)
ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ (EL)
ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (EL)
History Of Theatre (EN)
Dramaturgy Analysis (EN)
European Theatre (EN)
Plays (EN)
Dramaturgy (EN)

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)


Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)

2015



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.