Θύελλα και Ορμή: Λέσινγκ, Σίλερ, Γκαίτε

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Θύελλα και Ορμή: Λέσινγκ, Σίλερ, Γκαίτε (EL)

Αλτουβά, Αλεξία (EL)
Ταμπάκη, Άννα (EL)
Tampaki, Anna (EN)
Altouva, Alexia (EN)

Λαλαγιάννη, Βασιλική (EL)
Ντάφος, Βάιος (EL)
Κάλλιπος (EL)
Ntafos, Vaios (EN)
Kallipos (EN)
Lalagianni, Vasiliki (EN)

Στο κεφάλαιο αυτό θα αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά του γερμανικού κινήματος Sturm und Drang (έννοια της ελευθερίας, επαναστατικό πνεύμα, απόρριψη της αστικής ζωής, των αστικών πεποιθήσεων και των ηθικών αρχών) και κατόπιν θα εστιάσουμε στους βασικούς εκπροσώπους του, εκκινώντας από τον Λέσινγκ και την Αμβούργειο Δραματουργία του όπου εκθέτει τις απόψεις του για τη δραματική τέχνη (απόρριψη της ορθότητας και της υποταγής στο κλασικιστικό μοντέλο, αναζήτηση ενός νέου συνδυαστικού μοντέλου περισσότερων ‘’ποιητικών’’) και φτάνοντας στον Σίλερ, στο ψυχολογικό ιδεώδες («ωραία ψυχή») και στην τραγωδία ως σύγκρουση μεταξύ χρέους και κλίσης. Θα ολοκληρώσουμε την ανάλυσή μας με τον Γκαίτε και το κορυφαίο έργο του Φάουστ. Το κεφάλαιο θα κλείσει με αποσπάσματα από θεατρικά έργα (Σάρα Σάμσον, Μαρία Στούαρτ, Φάουστ), ανάλυση της πλοκής, χαρακτηρισμό προσώπων και ασκήσεις εμπέδωσης. (EL)

learningMaterial
bookChapter

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (EL)
ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ (EL)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ (EL)
ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ (EL)
ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (EL)
History Of Theatre (EN)
Dramaturgy Analysis (EN)
European Theatre (EN)
Plays (EN)
Dramaturgy (EN)

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)


Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)

2015



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.