On line journals and interlibrary loan services: competitors or collaborators?

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Νημερτής
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)

Ηλεκτρονικά περιοδικά και υπηρεσίες διαδανεισμού: αντίπαλοι ή συνεργάτες;
On line journals and interlibrary loan services: competitors or collaborators?

Φραντζή, Μαρία
Παπαδάτου, Φιερούλα

Frantzi, Maria
Papadatou, Fieroula

Η ολοένα αυξανόμενη διάθεση και χρήση της πληροφορίας μέσω των ηλεκτρονικών περιοδικών έχει αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας παραδοσιακών υπηρεσιών, όπως αυτή του Διαδανεισμού. Η διεθνής αρθρογραφία ισχυρίζεται ότι η μάχη μόλις έχει αρχίσει και ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη να βγάλουμε συμπεράσματα. Παρ’ όλ’ αυτά ήδη οι περισσότεροι αναφέρονται σε μία γενική τάση μείωσης στις παραγγελίες άρθρων της τελευταίας δεκαετίας, ενώ αντίστοιχα υπάρχει μία αύξηση στις παραγγελίες άρθρων που έχουν δημοσιευτεί παλαιότερα και που είναι δύσκολο να βρεθούν σε ηλεκτρονική μορφή. Η εργασία μας προσπαθεί να ερευνήσει αν μία τέτοια επίδραση έχει ήδη αρχίσει να διαφαίνεται και στις Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες. Οι υπηρεσίες Διαδανεισμού που ήταν, και εξακολουθούν να είναι ακόμα και σήμερα, απαραίτητες λόγω των μεγάλων ελλείψεων σε τίτλους και χρονιές κάλυψης που έχουν οι συλλογές περιοδικών σε εθνικό επίπεδο, δείχνουν ήδη κάποια δείγματα επιρροής από την συνεχή αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών περιοδικών. Ποια είναι όμως αυτά τα δείγματα και σε τι βαθμό μπορούν να οδηγήσουν τις υπηρεσίες Διαδανεισμού σε αναδιοργάνωση; Χρησιμοποιώντας τα στατιστικά στοιχεία από τις έρευνες που έχουν διενεργηθεί σε χρήστες της ΒΥΠ το 1999 και το 2005, σε συνδυασμό με τα στοιχεία χρήσης της υπηρεσίας Διαδανεισμού και τα ποσοστά αύξησης των συνδρομών των ηλεκτρονικών περιοδικών έγινε σε αυτήν την εργασία μία προσπάθεια αξιολόγησης της επίδρασης των ηλεκτρονικών πηγών πληροφόρησης τόσο στην υπηρεσία Διαδανεισμού, όσο και στη στάση των χρηστών απέναντί της.
In the recent years the library world is undergoing major changes and is facing major challenges. The continuous growth and dissemination of electronic information through online journals have changed the traditional function of the Interlibrary Loan Services. International literature claims that the battle has just begun. The impact of online journals in document delivery service needs to be studied for a longer period of time to achieve better understanding. However there are some indications of this impact. Most researchers refer to a general decline in numbers when it comes to requesting copies of the last decade. Meanwhile, the number of requests for older articles that aren’t in electronic format tend to increase. This paper seeks to determine if such an impact is also taking place in Greek Academic Libraries. ILL services have been, and they still are, very crucial due to the big collection gaps that Greek Academic Libraries have, but they also have beginning to show some samples of this impact. But what exactly do these samples show and in what level should we talk about reorganization of the ILL service? Using the statistical data from the two user surveys that have been carried out by the Library & Information Service (LIS) in 1999 and 2005 and combining them with the usage statistics of ILL service and the statistics of the increase of online journals subscriptions, we will try to evaluate the impact that electronic resources have on the traditional ILL service on the one hand, and on user’s habits on the other.

Conference (paper)

E-journals
Interlibrary loan
Ηλεκτρονικά περιοδικά
Heal-Link
Document delivery
Διαδανεισμός


15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών: ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες και κοινωνίες των πολιτών - δημιουργώντας δεσμούς γνώσης, δημοκρατίας και πολιτισμού στο ψηφιακό περιβάλλον

Ελληνική γλώσσα

2009-07-28T07:59:10Z
01/11/2006-03/11/2006





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.