Model development for metro station access mode choice

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1992 (EL)

Model development for metro station access mode choice (EN)

Tsamboulas, D (EN)
Vlahoyannis, M (EN)
Golias, J (EN)

This paper analyses the behaviour of metro users in choosing their access mode to a metro station. Multinominal logit models with satisfactory predictive power were developed for access mode choice on the basis of data collected by interviewing metro users at existing metro stations. A population segmentation approach was adopted and models referring to individuals having the same set of alternative access modes were developed. Trip purpose was found to have significant effects on the access mode choice. Thus, for each population segment different models are proposed for ""work and education"" and ""other"" trip purpose. Various conclusions concerning the importance of the variables included in the proposed models were drawn through comparisons carried out across the models. © 1992 Kluwer Academic Publishers. (EN)

journalArticle (EN)

access mode choice (EN)
Transportation Science & Technology (EN)
Engineering, Civil (EN)
Transportation (EN)
multinomial logit models (EN)


Transportation (EN)

Αγγλική γλώσσα

1992 (EN)

0049-4488 (EN)
231 (EN)
244 (EN)
3 (EN)
10.1007/BF01099979 (EN)
ISI:A1992KF35500003 (EN)
19 (EN)

Kluwer Academic Publishers (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.