Modelling of flow and heat transfer in fluidized catalytic cracking riser-type reactors

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Modelling of flow and heat transfer in fluidized catalytic cracking riser-type reactors (EN)

Markatos, NC (EN)
Theologos, KN (EN)

N/A (EN)

This paper presents a three-dimensional, two-phase flow and heat-transfer analysis of particles conveyed by gases in vertical pipes. This type of flow is found in many engineering applications and used in the riser reactor section of a Fluidized bed Catalytic Cracker (FCC). The phases involved are gas and catalyst particles. The analysis involves the formulation and the simultaneous solution of the differential equations describing the above processes. The solution of the relevant equations is effected by an efficient finite-difference procedure. It is concluded that effects of gas-injection geometry on flow field and temperature distribution inside the reactor can be predicted realistically. This work is a necessary background for the simulation of a catalytic cracking reaction, which takes place in a riser-type reactor. (EN)

journalArticle

Riser Type Reactors (EN)
Fluidized Catalytic Cracking (EN)
Flow Field (EN)
Fluidization (EN)
Flow of Fluids - Mathematical Models (EN)
Mathematical Techniques - Finite Difference Method (EN)
Modelling- Mathematical (EN)
TEMPERATURE DISTRIBUTION (EN)
Chemical Reactions - Fluid Catalytic Cracking (EN)
Heat Transfer - Mathematical Models (EN)
Flow of Fluids - Two Phase (EN)
Two-Phase Flow(Gas/Solid (EN)
Heat Transfer (EN)
Chemical Equipment (EN)

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (EL)
National Technical University of Athens (EN)

Chemical Engineering Research and Design (EN)

1992


INST CHEMICAL ENGINEERS (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.