Coordination of joint tasks in organizational processes

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1993 (EL)

Coordination of joint tasks in organizational processes (EN)

Mentzas, GN (EN)

Organizational productivity can be maximized by creating, using and maintaining structural and dynamic configurations of multi-participant interaction. The paper highlights a number of areas for consideration that arise when studying coordination within an organizational setting. The focus of the analysis is on two types of tasks: decision-making tasks and routine office processes. The paper argues that a number of (conflicting) options exist when developing the coordination aspects of group systems; they are classified across the following axes: specification and implementation of coordination; use of synchronous and asynchronous working phases; information exchange and information sharing; support of sequential and concurrent processing; support of negotiation and conflict resolution; support of analytical modelling; and description of the organizational environment. (EN)

journalArticle (EN)

Decision Making (EN)
Computer Science, Information Systems (EN)
GROUP DECISION SUPPORT (EN)
Information Science & Library Science (EN)
Concurrent Process (EN)
Group Decision Support (EN)
Analytical Modelling (EN)
Conflict Resolution (EN)
Management (EN)
Computer Supported Cooperative Work (EN)
Information Exchange (EN)
SYSTEMS (EN)
Dynamic Configuration (EN)
COOPERATIVE WORK (EN)
Information Sharing (EN)


Journal of Information Technology (EN)

Αγγλική γλώσσα

1993 (EN)

3 (EN)
ISI:A1993LZ91500002 (EN)
10.1057/jit.1993.20 (EN)
139 (EN)
8 (EN)
0268-3962 (EN)
150 (EN)

CHAPMAN HALL LTD (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.