Decoupling of the longitudinal modes of advanced aircraft

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1996 (EL)

Decoupling of the longitudinal modes of advanced aircraft (EN)

Koumboulis, FN (EN)
Skarpetis, MG (EN)

In this study, the pitch and flight-path angle of a multimode aircraft have been independently controlled, via static state feedback, using the input-output decoupling with simultaneous arbitrary pole assignment technique. The satisfactory closed-loop performance is illustrated by simulation for an AFTI F-16 aircraft. However, the present technique basically differs from that of eigenstructure assignment on the starting point. Based on this difference several results have been obtained which enabled the desirable damping and settling time to be achieved. (EN)

journalArticle (EN)

Damping (EN)
Nonlinear equations (EN)
Computer simulation (EN)
Flight path angle (EN)
Advanced aircraft (EN)
Instruments & Instrumentation (EN)
Transfer functions (EN)
Longitudinal modes (EN)
Feedback control (EN)
Flight dynamics (EN)
Mechanical variables control (EN)
Decoupling (EN)
Engineering, Aerospace (EN)
Mathematical models (EN)
Eigenstructure assignment (EN)
Closed loop control systems (EN)
Control theory (EN)
Aircraft (EN)


Journal of Guidance, Control, and Dynamics (EN)

Αγγλική γλώσσα

1996 (EN)

ISI:A1996VE51300029 (EN)
5 (EN)
19 (EN)
0731-5090 (EN)
1186 (EN)
1184 (EN)

AIAA, Washington, DC, United States (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.