Electrical vehicle drive control based on finite element induction motor model

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1997 (EL)

Electrical vehicle drive control based on finite element induction motor model (EN)

Kladas, AG (EN)
Manias, SN (EN)
Kandianis, T (EN)
Tegopoulos, JA (EN)

In this paper, the methodology for determination of an induction motor model including parameter variations for different operating conditions is presented. The method is based on finite elements and alternative techniques enabling to derive the equivalent circuit parameters from the field solution are described and discussed. The suitability of different techniques for the consideration of time variations in the application considered, such as complex variables and time stepping techniques, has been commented. The derived parameters are in good agreement with the low frequency response of the motor when supplied by a PWM inverter © 1997 IEEE. (EN)

journalArticle (EN)

Electric vehicle drive control (EN)
Induction motors (EN)
Finite Element (EN)
Engineering, Electrical & Electronic (EN)
Electric network parameters (EN)
Equivalent Circuit (EN)
Physics, Applied (EN)
Finite element method (EN)
Electric inverters (EN)
Electric drives (EN)
Electric Vehicle (EN)
Induction Motor (EN)
Electric vehicles (EN)
Difference Operator (EN)
Mathematical models (EN)
Low Frequency (EN)
Equivalent circuits (EN)


IEEE Transactions on Magnetics (EN)

Αγγλική γλώσσα

1997 (EN)

33 (EN)
2 PART 2 (EN)
2112 (EN)
ISI:A1997WN99100238 (EN)
0018-9464 (EN)
10.1109/20.582739 (EN)
2109 (EN)

IEEE-INST ELECTRICAL ELECTRONICS ENGINEERS INC (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.