Εκδοχές του μοντέρνου στη σύγχρονη πραγματικότητα: το παράδειγμα του Πάτροκλου Καραντινού

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Εκδοχές του μοντέρνου στη σύγχρονη πραγματικότητα: το παράδειγμα του Πάτροκλου Καραντινού (EL)
Version of the modern movement in contamorary life: the example of Patroklos Karantinos (EN)

Σωτηροπούλου, Πολυξένη (EL)
Συλεούνη, Σταυρούλα (EL)
Sotiropoulou, Polyxeni (EN)
Syleouni, Stavroula (EN)

ntua (EL)
Αγγελής, Γεώργιος (EL)
Βοζάνη, Αριάδνη (EL)
Τουρνικιώτης, Παναγιώτης (EL)

Αρχιτεκτονική κληρονομιά και μοντέρνο: έννοιες γνωστές και ιδιαίτερα σημαντικές για την αρχιτεκτονική κοινότητα του σήμερα. Πώς όμως ο σεβασμός αυτός, αντικατοπτρίζεται στη σύγχρονη ζωή των κτιρίων-«μύθων»; Σε τι κατάσταση βρίσκονται σήμερα κτίρια της περίφημης δεκαετίας του ‘30, τα λαμπρά δείγματα της νέας ελληνικής αρχιτεκτονικής; Σκοπός της παρούσας έρευνας δεν είναι να εξυμνήσει το μοντέρνο κίνημα και τα δημιουργήματά του, αλλά να τα αναζητήσει και να τα εντοπίσει στη σύγχρονη πόλη σε μια προσπάθεια να τα ζήσει και μαζί με αυτά να γνωρίσει την ιστορία του τόπου και τελικά να προβληματιστεί για τη σύγχρονη εικόνα της αρχιτεκτονικής και της πόλης, ως αποτέλεσμα της συμπεριφοράς των χρηστών της. Αφετηρία και σημείο αναφοράς για την έρευνα αποτελεί το έργο του Πάτροκλου Καραντινού. Ο Καραντινός, σημαντικός εκπρόσωπος της γενιάς του ‘30 και με έργο που συνεχίζεται μέχρι τη δεκαετία του ‘60, έχει χωρίς αμφιβολία συμβάλει στη διαμόρφωση της νεοελληνικής αρχιτεκτονικής. Ωστόσο, η παρακάτω εργασία δεν αποτελεί μονογραφία του αρχιτέκτονα, αλλά αναγνωρίζοντας την αξία του έργου του, επιχειρεί να το γνωρίσει στην ζωντανή εκδοχή του, αυτή που ξεπερνά τα σχέδια και τη βιβλιογραφία και συντάσσεται στον πραγματικό χώρο και χρόνο. Η αναζήτηση αυτή καταλήγει στην εξέταση της σημερινής εικόνας των κτιρίων των μουσείων και συγκεκριμένα στην κριτική θεώρηση των μελετών εκσυγχρονισμού που έχουν πραγματοποιηθεί στα Αρχαιολογικά μουσεία Ηρακλείου και Θεσσαλονίκης, σε αντιπαράθεση με τη μελέτη εκσυγχρονισμού, που είχε συντάξει ο Καραντινός, αυτή τη φορά, για το μουσείο Ακρόπολης. (EL)
Architectural heritage and modern movement are known and highly significant for the architecture community today. But how is this respect reflected in the contemporary life of modern buildings? In what situation are nowadays the buildings of the glorious 30s, the brilliant samples of the Greek architecture? The purpose of this research is not to extol the modern movement and its projects, but to search and to find them in the city, trying to live with them and getting to know their history and finally to wonder about the contemporary overview of the architecture and the city, as a result of the behavior of their users. Starting and reference point for the research is the work of Patroklos Karantinos. Karantinos is an important representative of the 30's who works until the 60 and he has no doubt contributed to the Greek modern architecture. However, the following project is not a monograph of the architect, but recognizing the value of his work, tries to explore its live version, one that surpasses the bibliography and is formed in real space and time. This search leads to an examination of the current image of the buildings of museums and the critical view of the restoration studies for the Archaeological Museum of Heraklion and Thessaloniki, as opposed to the modernization study, drawn up by Karantinos, this time, for the Acropolis museum. (EN)

Διάλεξη
learningMaterial (EL)

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (EL)
Μουσείο Ακρόπολης (EL)
Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου (EL)
Πάτροκλος Καραντινός (EL)
Μοντέρνο (EL)
Modern movement (EN)
Archeological Museum of Heraklion (EN)
Patroklos Karantinos (EN)
Archeological Museum of Thessaloniki (EN)
Acropolis Museum (EN)


Ελληνική γλώσσα

2015-03-11





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.