Διερεύνηση λειτουργίας κόμβων προτεραιότητας με χρήση μικροσκοπικής προσομοίωσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση λειτουργίας κόμβων προτεραιότητας με χρήση μικροσκοπικής προσομοίωσης (EL)

Makrypoulias, Giorgos (EL)
Μακρυπούλιας, Γιώργος (EN)

ntua (EL)
Ψαριανός, Βασίλειος (EL)
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος (EL)
Σπυροπούλου, Ιωάννα (EL)

bachelorThesis

2017-07-07
2017-09-08
2017-09-08T07:44:52Z


Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της λειτουργίας κόμβων προτεραιότητας με τη χρήση μικροσκοπικής προσομοίωσης. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής παραμέτρων που αφορούν στην κίνηση των οχημάτων σε κόμβους προτεραιότητας, σε διαφορετικά επίπεδα κυκλοφοριακού φόρτου. Για την επίτευξη του στόχου προσομοιώθηκε η κυκλοφορία των κόμβων, χρησιμοποιώντας το λειτουργικό προσομοίωσης AIMSUN. Η προσομοίωση πραγματοποιήθηκε σε έναν κόμβο προτεραιότητας Τ και έναν κυκλικό κόμβο μίας και δύο λωρίδων κυκλοφορίας, μεταβάλλοντας προκαθορισμένες παραμέτρους επιρροής. Οι παράμετροι επιρροής που διερευνήθηκαν ήταν o κυκλοφοριακός φόρτος, η παράμετρος ευαισθησίας (sensitivity factor) που αφορά το πρότυπο ακολουθίας οχήματος, και η παράμετρος του μέγιστου χρόνου παραχώρησης προτεραιότητας (max give-way time). Για την αποτελεσματική και μεθοδευμένη διερεύνηση και ανάλυση των αποτελεσμάτων, σχεδιάστηκαν σενάρια με βάση τις διαφορετικές τιμές των παραμέτρων επιρροής. Παρατηρήθηκε η έντονη επίδραση της παραμέτρου ευαισθησίας (sensitivity factor) στη μέση καθυστέρηση τόσο στον κόμβο προτεραιότητας Τ όσο και στον κυκλικό, σε αντίθεση με τη λιγότερο σημαντική επίδραση της παραμέτρου παραχώρησης προτεραιότητας. Τέλος, αναδείχθηκε ο λειτουργικότερος κόμβος, εκείνος δηλαδή με το καλύτερο επίπεδο λειτουργίας, τόσο για τους κόμβους μίας λωρίδας όσο και για τους κόμβους δύο λωρίδων. (EL)
The objective of this diploma thesis is to investigate the operation of priority intersections with the use of microscopic simulation. The aim of the thesis is to investigate the impact of scientific parameters considering vehicle movement in priority junctions. To achieve this goal, priority junctions were simulated using Aimsun, a microsimulation program. The simulation was performed on a priority T-junction and a roundabout with one and two traffic lanes, while varying specific predefined traffic influence parameters. The investigated parameters were the traffic flow, the sensitivity factor, which refers to the car-following model and the max give-way time parameter. In order to effectively and methodically investigate and analyze the results, scenarios were designed based on the different values of the influence parameters. The high effect of sensitivity factor on average delay was observed, considering both the Tjunction and roundabout. The effect of the maximum give-way time parameter was not found to be significant. Last, the junction exhibiting the highest operational performance was identified both for the cases of single lane and the two-lane junctions. (EN)


Επίπεδο λειτουργίας (EL)
Aimsun (EL)
Κόμβος προτεραιότητας (EL)
Προσομοίωση (EL)
Κυκλικός κόμβος (EL)
Level of service (EN)
Priority junction (EN)
Aimsun (EN)
Simulation (EN)
Roundabout (EN)

Ελληνική γλώσσα

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.