Open Badges – Ανοικτές Ετικέτες Ποιότητας: Αποτίμηση Ποιοτικών Στοιχείων σε Συστήματα Ανοικτής Εκπαίδευσης
(EL)
Badges: Qualitative Assessment in Open Education Systems
(EN)
Papadimitriou, Sofia Theodor
Niari, Maria
Τα Open Badges – Ανοικτές Ετικέτες Ποιότητας είναι ψηφιακές αναπαραστάσεις επιτευγμάτων ή δεξιοτήτων, οι οποίες περιγράφουν το πλαίσιο, τη σημασία, τη διαδικασία και το αποτέλεσμα μιας δραστηριότητας μάθησης βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων. Η συλλογή τους μπορεί να χρησιμεύσει ως ένα εικονικό βιογραφικό των δεξιοτήτων και προσόντων του κατόχου τους. Η πρακτική της δημιουργίας, της χορήγησης και της χρήσης των Badges συνδέεται με πρακτικές του Gamification (Παιχνιδοποίηση), λειτουργώντας ως κίνητρο για θετική συμπεριφορά αλλά και ως παιδαγωγικό εργαλείο. Παράλληλα, τα Open Badges – Ανοικτές Ετικέτες Ποιότητας έχουν τη δυνατότητα να γίνουν ένα εναλλακτικό σύστημα πιστοποίησης δεξιοτήτων και γνώσεων που αποκτήθηκαν μέσα από περιβάλλοντα μάθησης στο Διαδίκτυο είτε μικτά ή σε άλλα άτυπα μαθησιακά περιβάλλοντα. Σε αυτή την εργασία παρουσιάζουμε μελέτες περίπτωσης όπου έχουν αξιοποιηθεί Open Badges – Ανοικτές Ετικέτες Ποιότητας ή Σφραγίδες Ποιότητας ως πιστοποιητικά της αξιολόγησης εκπαιδευτικών πρακτικών στα νέα αναδυόμενα εκπαιδευτικά πλαίσια είτε σε πλαίσια μη τυπικής ή άτυπης μάθησης με έμφαση στα ανοικτά περιβάλλοντα.
(EL)
Open Badges are digital representations of achievements or skills which describe the framework, significance, procedure and outcomes of a learning activity based on specific criteria. Open Badges’ collection can be used as a virtual CV of skills and qualifications of their owner. The practice of development, issuing, and using Badges is connected with Gamification practices, playing the role of incentive towards positive behavior and also could be used as a pedagogical tool. Open Badges are also able to become an alternative certification system for skills and knowledge acquired in online or blended learning environments or other informal learning systems. In this paper, we present case studies where Open Badges have been used as credentials for evaluation of educational practices in emerging educational systems either in non formal education or informal learning putting emphasis in open learning environments.
(EN)