Peer Support during Student Teachers’ Practicum: A Case Study using a Web 2.0 Community on the Cloud

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Peer Support during Student Teachers’ Practicum: A Case Study using a Web 2.0 Community on the Cloud (EN)

Σοφός, Αλιβίζος
Κώστας, Απόστολος Αθανάσιος

The availability of emerging technologies in teacher’s education leads to new social arrangements to coordinate the learning experience at the institutional level and the practical experience at the school level, aiming at the enhancement of teachers’ preparation programs. In this context, this paper presents results from a case study taken place at the Department of Primary Education, University of the Aegean, Greece. Specifically, research focused on the impact of a cloud-based Web 2.0 online community during practicum and the perceptions that students formed as members of this community during the semester. Results highlights the role of the community as a mechanism for peer support and cooperation for student teachers during their internship in schools. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Teachers’ Practicum (EN)
Web 2.0 (EN)
Cloud Computing (EN)


Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Αγγλική γλώσσα

2017-12-27


Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)

1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 13 Αρ. 2 (2017); 46-61 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 13 No. 2 (2017); 46-61 (EN)

Copyright (c) 2020 Απόστολος Αθανάσιος Κώστας, Αλιβίζος Σοφός (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.