Persona Dolls: προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

This item is provided by the institution :
University of Patras   

Repository :
Pasithee - e-publishing platform/service for Open Access journals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Persona Dolls: προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης (EL)

Κανταρτζή, Ευαγγελία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο το οποίο έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση (EL)

2023-09-14


Η πολιτισμική ανομοιογένεια είναι μια πραγματικότητα στην ελληνική εκπαίδευση με συνέπεια στη σχολική τάξη ο/ η εκπαιδευτικός να βιώνει με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα το «διαφορετικό». Επιπλέον στη σχολική τάξη εκδηλώνονται ποικίλες προβληματικές συμπεριφορές που πηγάζουν από διαφορετικές αιτίες. Ο/ Η εκπαιδευτικός καλείται να διδάξει στο νέο αυτό περιβάλλον που του/ της δημιουργεί άγχος και ανασφάλεια νιώθοντας συχνά ανέτοιμος/ η να αντιμετωπίσει τις διαφορετικές καταστάσεις και συμπεριφορές που προκύπτουν. Για να διαχειριστεί το διαφορετικό αυτό περιβάλλον ο/ η εκπαιδευτικός θα πρέπει να καταστεί ικανός/η να  χρησιμοποιήσει εναλλακτικά μεθοδολογικά εργαλεία και να διαφοροποιήσει τη διδασκαλία προκειμένου να επιτύχει όχι μόνο γνωστικούς αλλά πρώτιστα κοινωνικούς και συναισθηματικούς στόχους. Οι persona dolls είναι ένα καινοτόμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών καθώς τους/ τις βοηθάει να διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους, να είναι ευέλικτοι/ ες και προσαρμοστικοί/ ες σε κάθε εμφάνιση του«διαφορετικού». Η μεθοδολογία τους βασίζεται στις θεωρίες των Vygotsky και Bruner, σύμφωνα με τους οποίους, η μάθηση βασίζεται στην ενεργό συμμετοχή και αλληλεπίδραση του παιδιού  με το  κοινωνικό περιβάλλον. Οι persona dolls, κούκλες με προσωπικότητα και ταυτότητα, είναι κούκλες οι οποίες διαφέρουν από τις κούκλες δράματος ή τις κούκλες μασκότ. Ως εκπαιδευτικό εργαλείο ο/η εκπαιδευτικούς τις χρησιμοποιεί για να βοηθήσει τα παιδιά να πειραματιστούν με πραγματικά γεγονότα της ζωής, να επιλύσουν προβληματικές καταστάσεις, να καλλιεργήσουν τον σεβασμό στο διαφορετικό, να ενθαρρύνουν και να ενισχύσουν παιδιά που έχουν υποστεί διακρίσεις και ανεπιθύμητες συμπεριφορές. (EL)


Culture - Journal of Culture in Tourism, Art & Education

Greek

Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (EL)

2732-8511
Culture - Journal of Culture in Tourism, Art & Education; Τόμ. 3, Αρ. 2 (2023): Culture (EL)

Copyright (c) 2023 Culture - Journal of Culture in Tourism, Art & Education (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)