Science Education and the Scientific Revolution: a way to learn about Science

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)
Science Education and the Scientific Revolution: a way to learn about Science (EN)

MATTHEWS, MICHAEL; University of New South Wales, Australia

This paper documents some of the international curriculum documents that require that science students learn about science –its methodology, relations with wider culture, technology and worldviews– as well as learning the content and process skills of science. This wider, or cultural, goal for science courses amounts to students learning something about the history and philosophy of their subject. It is argued that some study of the Scientific Revolution is a very appropriate and rich way to forward this cultural goal. The example of the seventeenth-century debate about the shape of the earth is used to illustrate significant features of the scientific revolution, and consequently enduring features of modern science. (EN)

Science education, scientific revolution, history and philosophy of science and (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2012-03-27


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 1, Αρ. 1 (2007); 49-61 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 1, Αρ. 1 (2007); 49-61 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.