Résultats d’une enquête sur les compétences et les rôles essentiels des instituteurs

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)
Résultats d’une enquête sur les compétences et les rôles essentiels des instituteurs (EN)

PETROVICI, CONSTANTIN; Alexandru Ioan Cuza University of Iasi, Romania

To develop the curriculum and also a system of evaluation of professional competences of the initial teachers, we performed an investigation containing questionnaires. We prepared five questionnaires. The investigation took place between January 2003 and September 2005 in Romania and Moldavian Republic on 537 individuals, representative of the students, the teachers and the managers. We will take into account the first three areas of investigation: professional competences and the essential qualities of the teachers, the contribution of curricula to the formation of the competences of the teachers and the measure the didactic roles meet the teachers' initial training requirements. We observed that, in all the three cases, the respondents' choices of all the categories were the same, thing which confirms our assumptions on the agreement of the options. (EN)

Evaluation, professional competences, initial teachers, didactic roles (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Γαλλική γλώσσα

2012-03-27


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 2, Αρ. 1/2 (2008); 39-58 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 2, Αρ. 1/2 (2008); 39-58 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.