Young children’s access to and use of ICT at home

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)
Young children’s access to and use of ICT at home (EN)

GIALAMAS, VASILIOS; University of Athens, Greece
NIKOLOPOULOU, KLEOPATRA; University of Athens, Greece
BATSOUTA, MARIA; School Advisor, Greece

This paper investigates young children’s access to and use of ICT at home. A questionnaire was completed by the parents of 147 children, aged 4-6,5. Young children have access to and use a wide range of technologies at home, involving domestic leisure technologies, electronic toys and computers. The variables gender, age and parents’ educational background had an occassional isolated impact on children’s use of ICT. More boys than girls use console games and programmable toys-robots. Parents’ high educational background was linked to the use of educational software. Implications for early childhood teachers and links between home and kindergarten are discussed. (EN)

Children, ICT, technology, home, early childhood education (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2012-03-27


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 4, Αρ. 1 (2010); 25-40 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 4, Αρ. 1 (2010); 25-40 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.