L’organisation des curricula d’éducation technologique dans différents pays européens : approche comparative et impact du point de vue du genre

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)
L’organisation des curricula d’éducation technologique dans différents pays européens : approche comparative et impact du point de vue du genre (EN)

CHATONEY, MARJOLAINE; Aix-Marseille Université, France
ANDREUCCI, COLETTE; Aix-Marseille Université, France
BRANDT-POMARES, PASCALE; Aix-Marseille Université, France
GINESTIÉ, JACQUES; Aix-Marseille Université, France

Girls are moving to technology education and careers less than boys. This paper attempts to summarize the inputs provided on the question of the relationship between gender and curric-ulum and gender-class practices within the European project UPADTE (Understanding and Providing a Developmental Approach to Technology Education). It focuses on two aspects: a description of the organization and content prescribed for different levels in different countries (Austria, Estonia, Finland, France, Germany, Romania, Slovakia, Scotland, Spain) and a description of what emerges from the most significant elements contained in the case studies proposed to promote the development of education technology which encourages girls. (EN)

Technology education, curriculum, gender (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Γαλλική γλώσσα

2012-03-27


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 4, Αρ. 2 (2010); 63-84 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 4, Αρ. 2 (2010); 63-84 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.