La place de la Didactique dans les programmes de préparation des enseignants de Physique et de Technologie en Grèce

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)
La place de la Didactique dans les programmes de préparation des enseignants de Physique et de Technologie en Grèce (EN)

GOMATOS, LEONIDAS; École Supérieure d’Enseignement Pédagogique et Technologique (ASPETE) de Patras, Greece

The programs of physics and technology teachers’ preparation in Greece are described in this study. The purpose is to search the role of science and technology education considered in this study as the teaching point of view which starts from the content knowledge. We have mentioned several systems depending on the specialization of the teacher and the faculty from which he/she graduates. Our study, based on information provided by official sites of the faculties, shows that science and technology education is not sufficiently present in preparation programs. Moreover, from the various aspects of science and technology education the one that is chiefly missing is that of the researcher that privileges a critic and prospective point of view concerning teaching. (EN)

Preparation, physics and technology teachers, science and technology education, Greece (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Γαλλική γλώσσα

2012-03-27


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 4, Αρ. 2 (2010); 85-99 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 4, Αρ. 2 (2010); 85-99 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.