Teaching suggestions for the measurement of area in Elementary School. Measurement tools and measurement strategies

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)
Teaching suggestions for the measurement of area in Elementary School. Measurement tools and measurement strategies (EN)

CHASSAPIS, DIMITRIS; University of Athens, Greece
ZACHAROS, KONSTANTINOS; University of Patras

The present study deals with teaching the concept and measurement of area. 106 subjects of the 6th grade of Greek Elementary School measured the area of different kinds of shapes. The subjects were divided into two groups, an experimental group and a control group. In the experimental group, area evaluation was taught in a way that highlighted the conceptual characteristics of area measurement. The teaching intervention and the use of different measurement tools led to different measurement strategies. Moreover, the experimental group used more successful strategies than the control group. (EN)

Area Measurement, teaching area measurement, measurement tools, elementary school (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2013-01-09


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 6, Αρ. 2 (2012); 41-62 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 6, Αρ. 2 (2012); 41-62 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.