Inquiry-based learning in science and mathematics

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)
Inquiry-based learning in science and mathematics (EN)

HARLEN, WYNNE; University of Patras

This paper sets out strong arguments in favour of inquiry-based education in science and mathematics in terms of benefits to individuals and to society. It draws on research and other sources, such as the publications of the Fibonacci project, to define inquiry and model the development of understanding through inquiry. The rather sparse evidence of the effectiveness of inquiry-based approaches is cited, noting the need for valid means of assessing the outcomes of inquiry. The final section considers the role that student assessment can take both in supporting and in reporting learning through inquiry and changes in current assessment practices that are needed. (EN)

Science and mathematics education (EN)
education (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2013-12-23


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 7, Αρ. 2 (2013): Inquiry-Based Science Education: Theory and praxis; 9-33 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 7, Αρ. 2 (2013): Inquiry-Based Science Education: Theory and praxis; 9-33 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.