Descriptions d’activités professionnelles par des enseignants et des praticiens : éléments de synthèse et de comparaison

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)
Descriptions d’activités professionnelles par des enseignants et des praticiens : éléments de synthèse et de comparaison (EN)

KOUTSOUGERA, ATHANASIA; École Supérieure d’Enseignement Pédagogique et Technologique ASPETE, Greece
DESPOTOPOULOS, KONSTANTINOS; École Supérieure d’Enseignement Pédagogique et Technologique ASPETE, Greece
GOMATOS, LEONIDAS; University of Patras
PISIMISI, HELENE; École Supérieure d’Enseignement Pédagogique et Technologique ASPETE, Greece

Learning vocational tasks is one of the main objectives of vocational education. There is a debate, however, regarding the appropriate place where these tasks must be learnt. School workshops or workplace? Moreover, who is the appropriate teacher? Is it the VET teacher or the VET workplace trainer? In this research we have tried to elicit, within the theoretical framework of vocational didactics, what is a professional task for vocational school teachers and for practitioners who exercise such tasks in workplace. The recording of oral descriptions was employed as method. Clear differences were registered between the descriptions of teachers and practitioners which are attempted to be explained in this work. Implications regarding vocational education and research are discussed. (EN)

Vocational activities, descriptions, differences between teachers and practitioners, implications on education (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2014-10-16


University of Patras (EN)

Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 2, N. 1 (2015) - Colloque SIEST Méditerranée, Rabat 2014 (EL)
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 2, N. 1 (2015) - Colloque SIEST Méditerranée, Rabat 2014 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.