Méthode d’analyse statistique exploratoire pour une étude comparative sur les représentations de la démarche d’investigation d’enseignants de collège

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
Méthode d’analyse statistique exploratoire pour une étude comparative sur les représentations de la démarche d’investigation d’enseignants de collège (EN)

CASTERA, JEREMY; Aix-Marseille Université, France
COUPAUD, MAGALI; University of Patras
LARINI, MICHEL; Aix-Marseille Université, France
DELSERIEYS-PEDREGOSA, ALICE; Aix-Marseille Université, France

The use of statistics, and in particular exploratory data analysis, in educational research present interesting perspectives. However, it is also important to discuss its relevance and the meaning of the results obtained. As such, we propose a methodological discussion based on a study concerning the introduction of a shared teaching method in French curricula of biology-geology, technology and physics-chemistry. We made a survey by questionnaire to collect the representations of teachers from the tree school subjects related to inquiry based science education (IBSE). In this communication, we propose a comparative analysis of different types of exploratory data analysis used in our research in order to highlight the different representations of teachers regarding the use of IBSE depending on their subject. We bring out, in particular, some conditions necessary in the design of a questionnaire that will be processed using principal component analysis and factorial discriminant analysis. (EN)

Methodology, exploratory data analysis, inquiry based science education, teachers representations (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2016-01-26


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 9, Αρ. 2 (2015): Science Education in the Mediterranean region; 99-114 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 9, Αρ. 2 (2015): Science Education in the Mediterranean region; 99-114 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.