Effets de différentes modalités de mise en œuvre d’un TP sur l’apprentissage de la réaction chimique

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
Effets de différentes modalités de mise en œuvre d’un TP sur l’apprentissage de la réaction chimique (EN)

ANDREUCCI, COLETTE; Aix-Marseille Université, France
AOUAD, MARIA; University of Patras

This paper presents some results of a research carried out in Lebanon with grade 7 students in order to test the effects of the implementation of a labwork as MBL (Microprocessor Based Laboratory) against two other more classic methods (presentation of labwork, traditional labwork). The apprenticeship course focuses on the concept of chemical reaction and especially here on some language aspects of learning. More specifically, this paper is based on a comparison between the data of the pre-test and posttest to represent the chemical reaction. Some results are consistent with a positive effect of the modality of MBL work. (EN)

Chemical reaction, MBL, Lebanon, labwork (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2016-01-26


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 9, Αρ. 2 (2015): Science Education in the Mediterranean region; 9-24 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 9, Αρ. 2 (2015): Science Education in the Mediterranean region; 9-24 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.