Situations contextuelles dans l’enseignement de physique au lycée

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
Situations contextuelles dans l’enseignement de physique au lycée (EN)

EL MOUSSAOUY, ABDELAZIZ; University of Patras
ABDERBI, JAMILA; Université Mohammed I, Morocco
ERRAHMANI, AHMED; Université Mohammed I, Morocco

This work undertakes the task of examining the role of the integration of history as well as the manipulation of contextual issues in the teaching of physics at the Moroccan Bachelor. The study is realised by analysing the corresponding physics textbooks. The approaches target anthropological theories of knowledge, semiotic registers and praxeological tasks. The results show that textbooks have a low contribution of contextual situations. We also noticed a very low presence of the history of science in physics textbooks. These results are likely to enlarge the field of research related to the teaching of physics, and a reference tool for the development of programs and curricula from the standpoint of effective learning. (EN)

Contextual issues, history of science, effective learning, physics education (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2016-01-26


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 9, Αρ. 2 (2015): Science Education in the Mediterranean region; 65-78 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 9, Αρ. 2 (2015): Science Education in the Mediterranean region; 65-78 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.