The contribution of history and philosophy to the conceptual approach of Physics. Old and new puzzles

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)
The contribution of history and philosophy to the conceptual approach of Physics. Old and new puzzles (EN)

SAKKOPOULOS, SOTIRIOS; University of Patras, Greece
VITORATOS, EVANGELOS; University of Patras

Physics in textbooks is presented dogmatically, as if the physical magnitudes and laws are imposed by Nature. This sort of Physics refers to an idealized, not the real Nature. Moreover, the acceptance of a physical theory is determined from the preoccupations imposed by the culture of the time proper. Physics is the result of an endless effort to understand the World, so it cannot be dogmatic, as it is expected to change continuously. The current of different ideas, depicted in History and Philosophy, gives the opportunity to think about Nature making Physics a pleasant intellectual exercise. (EN)

Physics education, world image, theories and preoccupations, change of ideas (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2015-06-23


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 9, Αρ. 1 (2015): History, Philosophy and Science Teaching; 93-104 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 9, Αρ. 1 (2015): History, Philosophy and Science Teaching; 93-104 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.