The access to higher education in France (full text in French)

 
This item is provided by the institution :
University of Patras
Repository :
Pasithee - e-publishing platform/service for Open Access journals
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2015 (EN)
Η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση στη Γαλλία (πλήρες κείμενο στα Γαλλικά) (EL)
The access to higher education in France (full text in French) (EN)
L’accès à l’enseignement supérieur en France (FR)

Fave-Bonnet, Marie-Françoise

Η πρόσβαση στη Γαλλία χαρακτηρίζεται από διάφορους παράγοντες: Ένα μη-επιλεκτικό τομέα στο πλαίσιο των πανεπιστημίων (εκτός από προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης) και ένα περισσότερο ή λιγότερο επιλεκτικό τομέα ο οποίος περιλαμβάνει τις Μεγάλες Σχολές (Grandes Ecoles) και μια σειρά ιδρυμάτων, ως επί το πλείστον, ιδιωτική. Η πολυπλοκότητα του συστήματος καθιστά δύσκολο τον προσανατολισμό μετά το απολυτήριο λυκείου για τους ενδιαφερομένους. Μία πραγματική οικονομική προσπάθεια του κράτους που αφορά τους φοιτητές με υποτροφίες, επιδόματα στέγασης, κ.λπ. Εντούτοις, αυτή η προσπάθεια εκδημοκρατισμού της ανώτατης εκπαίδευσης δεν εξαφανίζει τις κοινωνικές ανισότητες στην πρόσβαση, στο βαθμό που τα πάντα έχουν ήδη κριθεί από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, οι αναπαραστάσεις που αφορούν τους κλάδους σπουδών και τα ιδρύματα παραμένουν ισχυρές και η «αυτο-επιλογή» συνεχίζεται, ιδιαίτερα για τα κορίτσια. Ως εκ τούτου, η πρόσβαση είναι πολύ διαφορετική ανάλογα τον κλάδο: το πανεπιστήμιο υποδέχεται άσχημα τους φοιτητές του, οι οποίοι είναι συχνά με λάθος τρόπο προσανατολισμένοι και χωρίς πραγματικά κίνητρα, και οι Μεγάλες και μικρές Σχολές, που είναι καλύτερα εφοδιασμένες, μπορούν να υποδέχονται καλύτερα τους νέους φοιτητές και να τους εκπαιδεύουν καλύτερα στο μέτρο που είναι επιλεγμένοι και με πιο σαφή προσωπικά κίνητρα. (EL)
- (EN)
La situation de l’accueil des étudiants en France se caractérise par plusieurs facteurs : Un secteur non sélectif dans les universités (en dehors des filières professionnelles) et un secteur plus ou moins sélectif, des Grandes Ecoles à toutes sortes d’établissements, la plupart sous statut privé. Cette complexité du système rend l’orientation après le baccalauréat difficile pour les étudiants Un réel effort financier de l’Etat pour les étudiants avec des bourses, des allocations logement, etc. Mais cet effort pour démocratiser l’enseignement supérieur n’a pas fait disparaitre les inégalités sociales d’accès, car tout est déjà joué dès l’enseignement secondaire. De plus, les représentations sur les filières et les établissements restent fortes, et « l’auto-sélection » se poursuit, en particulier pour les filles. De ce fait, l’accueil des étudiants est très différent selon les filières : l’université accueille mal ses étudiants souvent mal orientés et peu motivés, et les Grandes et petites écoles, qui ont plus de moyens, peuvent mieux accueillir et former des étudiants sélectionnés et motivés. (FR)

Γαλλία, Εκδημοκρατικοποίηση, Ανισότητες, Ανώτατη Εκπαίδευση, Υποτροφίες (EL)
France, Démocratisation, Inégalités, Enseignement Supérieur, Bourses (FR)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

English

2015-07-08


Hrray (EN)

Academia; Τόμ. 5, Αρ. 1 (2015): Η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση στη Νότια Ευρώπη; 18-47 (EL)
Academia; Τόμ. 5, Αρ. 1 (2015): Η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση στη Νότια Ευρώπη; 18-47 (EN)
Academia; Τόμ. 5, Αρ. 1 (2015): Η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση στη Νότια Ευρώπη; 18-47 (FR)

Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0) license that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work. This work is provided under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported.
Αυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ελλάδα.



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)