Η πρόσβαση στο ελληνικό Πανεπιστήμιο (πλήρες κείμενο στα Αγγλικά)

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)
Η πρόσβαση στο ελληνικό Πανεπιστήμιο (πλήρες κείμενο στα Αγγλικά) (EL)
Access to the Greek University (EN)
L’accès à l’université grecque (texte en anglais) (FR)

Vassilopoulos, Andreas

Σε αυτό το άρθρο, προσεγγίζουμε το ζήτημα της πρόσβασης, ειδικά, στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Αποδίδουμε έμφαση σε τρία στοιχεία που φαίνεται πως βρίσκονται στον πυρήνα του νοήματος του συγκεκριμένου όρου: επίπεδο πρόσβασης, διαδικασίες επιλογής, πληθυσμός που αποκτά δικαίωμα πρόσβασης στο πανεπιστήμιο. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε στόχο να εξετάσουμε το περιεχόμενο και να διερευνήσουμε τα μέσα της εφαρμογής πολιτικών που αναφέρονται στην πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, στη βάση της συμμετοχής της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπρόσθετα, επιχειρούμε να σκιαγραφήσουμε τη σύγχρονη γεωγραφία της πρόσβασης στο ελληνικό πανεπιστήμιο και να αναδείξουμε τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής περίπτωσης στο συγκεκριμένο ζήτημα. Τελικά, μας ενδιαφέρει να αναζητήσουμε τις προκλήσεις που θέτουν οι πολιτικές για την πρόσβαση για το ελληνικό πανεπιστήμιο, ή τουλάχιστον, στο χώρο που επιτρέπει το συγκεκριμένο κείμενο, τα επίπεδα αυτών των προκλήσεων. (EL)
In this paper, the issue of access to HEIs is treated from a different perspective. We describe it from the point of view of the Higher Education Institutions referring, particularly, to the Greek University. We lay emphasis on three elements, which seem to be threaded together into the concept of access: level, selection processes, population. Therefore, in the course of this study, we have set out to examine the scope as well as the means used for the implementation of policies regarding access to HEIs, in the context of Greece’s participation in the EU. Furthermore, we have attempted to identify the potential points of access in the Greek University and highlight the Greek singularities in this matter. Finally, we are interested in exploring the impact of access policies, or at least, in the context of this paper, the levels, the loci of that impact in the Greek University. (EN)
- (FR)

ανεπιστήμιο, Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Πολιτικές, Διασφάλιση Ποιότητας, Πιστοποίηση, Μεταφορά Πολιτικής (EL)
Greece, University, Selection Process, Europeanisation, Access Policy (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2015-07-08


Hrray (EN)

Academia; Τόμ. 5, Αρ. 1 (2015): Η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση στη Νότια Ευρώπη; 48-75 (EL)
Academia; Τόμ. 5, Αρ. 1 (2015): Η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση στη Νότια Ευρώπη; 48-75 (EN)
Academia; Τόμ. 5, Αρ. 1 (2015): Η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση στη Νότια Ευρώπη; 48-75 (FR)

Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0) license that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work. This work is provided under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported.
Αυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ελλάδα.



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.