Débattre pour apprendre en sciences expérimentales : le cas de la circulation sanguine

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Débattre pour apprendre en sciences expérimentales : le cas de la circulation sanguine (EN)

SAÏD, FATMA; University of Patras
DELSERIEYS-PEDREGOSA, ALICE; Aix-Marseille Université, France

The present research questions the cognitive work of French upper secondary school students (14-15 years old) during a debate in science class. The debate is based on experimental manipulations related to bloodstream. The study follows the types of reasoning and the notion of truth brought by students and their cognitive displacement. For that, it uses indicators such as modelling and problematisation based on the study of language interactions used by the students considered. The importance of a debate during an empiric experimental situation in biology in the classroom is highlighted. The introduction of a discursive phase in such an experimental situation promoted the articulation between description, explanation and argumentation, and as a consequence, the construction of more elaborate hypotheses and explanatory models that were subjected to critic and experimentation. (EN)

Bloodstream, scientific debate, language interactions, cognitive work (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2017-01-18


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 10, Αρ. 2 (2016); 105-129 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 10, Αρ. 2 (2016); 105-129 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.