La place du constructivisme dans des scenarios pédagogiques numériques de la plateforme AESOP en Grèce

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
La place du constructivisme dans des scenarios pédagogiques numériques de la plateforme AESOP en Grèce (EN)

DIMOU, HELENE; École Supérieure d’Enseignement Pédagogique et Technologique ASPETE, Greece
PARISSIS, VASSILIOS; École Supérieure d’Enseignement Pédagogique et Technologique ASPETE, Greece
GOMATOS, LEONIDAS; University of Patras

This paper aims at reporting on the program of digital educational scenarios which was realized in Greece in 2015 and to search the impact of constructivism in digital scenarios of the mechanical engineering sector of vocational education. Texts and electronic productions that have been prepared by the IEP (Institute of Educational Policy) are taken into account and all the scenarios constructed in the framework of the electronic platform AESOP (Advanced Electronic Scenarios Operating Platform) are analyzed. A frame of criteria concerning constructivist teaching has been put in place and used for the analysis. The principal results indicate that a number of interesting interactive instruments have been used in the scenarios but the constructivist point of view is relatively absent. (EN)

Digital educational scenarios, AESOP, mechanical engineering, constructivism (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2016-07-01


University of Patras (EN)

Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EL)
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.