Enseigner les ondes mécaniques comme jeux d’apprentissage sur simulation

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
Enseigner les ondes mécaniques comme jeux d’apprentissage sur simulation (EN)

BEN JEMAA, AHMED; University of Patras
BOILEVIN, JEAN-MARIE; Université de Bretagne Occidentale, France

In this paper, we propose to present a teaching approach based on an investigation process. This approach entitled teaching by Prevision, Confrontation, Discussion and Resolution (PCDR). We then had trained a novice teacher in the Inquiry-based activity and we provide through a full educational scenario for him. We have subsequently observed the teacher applying the new approach on simulation of mechanical waves in the secondary science class. The analysis of this session is part of the theory of joint action in didactics (JATD); the methodology adopted is based on analysis of the descriptors at the situations and their implementations. The descriptors are epistemic games, learning games, didactic contract and didactic setting. (EN)

Learning games, epistemic games, contract, setting, simulation, mechanical waves, inquiry process (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2016-07-01


University of Patras (EN)

Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EL)
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.