L’atome au travers de manuels scolaires, en France et en Grèce

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
L’atome au travers de manuels scolaires, en France et en Grèce (EN)

GRIVOPOULOS, KONSTANTINOS; University of Patras

The textbook has a polysemic place in the processes involved in the teaching relationship. This paper proposes an analytical textbook of science education. We compare three textbooks in physics and chemistry, two French and one Greek, addressing the theme of the atom. A number of comparative research perspectives appear: didactic ecology, teaching practices, relationships between physicochemical science and society, etc. (EN)

Didactic transposition, science education, manual analysis, atom (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2016-01-26


University of Patras (EN)

Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 1 (2016) (EL)
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 1 (2016) (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.